تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۰۷۰۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ادامه اصلاحات دولت هند برای معادن زغال‌سنگ

می متالز - دولت هند اصلاحات زغال‌سنگ را با هدف صرفه جویی در واردات آغاز کرده است.
ادامه اصلاحات دولت هند برای معادن زغال‌سنگ

به گزارش می متالز، کارشناسان بخش معدن در هند از اصلاحات جدید معدن زغال سنگ و بخش معدنی که چند روز پیش توسط وزیر دارایی این کشور اعلام شده بود، خوشحال هستند و معتقدند که این اصلاحات باعث گشایش معادن زغال سنگ تجاری، جذب سرمایه گذاری و پس‌انداز در قبض های واردات هند خواهد شد، بنابراین اعتماد به نفس در تولید زغال سنگ نیز اینگونه افزایش می یابد.

با وجود قرارگیری هندوستان روی چهارمین ذخایر زغال سنگ در جهان، این کشور هنوز هم حدود 235 میلیون تن زغال سنگ وارد می کند. برخی گزارش ها تخمین می زنند که از این قطعه، حداقل 135 میلیون تن به راحتی می توان از ذخایر داخلی یا معادن این کشور تهیه کرد.

لازم به گفتن است که در دوره همه گیری ویروس کرونا اعلام آزادسازی بخش معدن بخشی از بسته تحریک کلی برای مقابله با پیامدهای اقتصادی انجام شده بود.

در سال 2018، دولت هند اجازه استخراج معادن تجاری توسط اشخاص خصوصی را صادر  و هدف خود را تا سال 2020 1.5 میلیارد تن زغال سنگ تعیین کرد. از این میزان، 1 میلیارد تن از زغال سنگ هند با مسوولیت محدود، و بقیه از طرفهای دیگر تامین شدند.

به عنوان بخشی از آخرین دور اصلاحات، وزیر دارایی گفت که دولت برای بازسازی بخش زغال‌سنگ، معدن تجاری را برای کاهش صورتحساب های واردات هند باز می کند.

همچنین برای جذب سرمایه گذاری در معدن زغال سنگ، دولت پیش از این مصوبات مربوط به قانون مواد معدنی (اصلاحیه) را منتشر کرده بود که به موجب آن استخراج زغال سنگ توسط هر نهاد موجود در بخش هایی غیر از فولاد و نیرو مجاز بود. دولت همچنین معیارهای استفاده نهایی اسیر را لغو کرد.

چند روز پیش، کمیته امور اقتصادی کابینه نیز روند جدید حراج برای زغال سنگ و بلوک های لیگنین را به صورت مشترک با درآمد تصویب کرد.

وزیر دارایی همچنین قول اصلاحات بیشتر در بخش معدنی را داده و هیچگونه تفکیکی بین معادن بلوکه و غیر بلوکه نیست که امکان انتقال اجاره معادن را فراهم کند.

کارشناسان معتقدند که همه اینها در اصلاحات مورد انتظار نتیجه خواهد گرفت.

عناوین برگزیده