تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۰۷۰۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد ارفع صورت گرفت:

تخصیص سود ۵۰۰ ریالی به سهامداران آهن و فولاد ارفع

می متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد ارفع با حضور 84.75 درصدی سهامداران برگزار شد.
تخصیص سود ۵۰۰ ریالی به سهامداران آهن و فولاد ارفع

به گزارش می متالز، این مجمع با موضوع استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره و تعیین پاداش هیات مدیره روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت سال جاری برگزار شد.

در ابتدای این مجمع علیرضا خیاط مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع با ارائه گزارشی درباره وضعیت شرکت اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه تولید وضعیت خوبى را شاهد هستیم، به طورى که در ٢ ماهه سال جارى به بیش از ١٣٠ هزار تن تولید رسیده ایم که معادل ظرفیت اسمى شرکت است و ١١٥ هزار تن فروش صورت گرفته است.
وى ادامه داد: قیمت هر سهم شرکت تا روز دوشنبه ١٢٨٥ ریال بود که به طور کلى مى توان گفت شرایط داخلى شرکت خوب است اما متاسفانه در حوزه بیرونى و اقتصادى شرکت شرایط مساعدى نداریم.

خیاط در این باره افزود: متاسفانه سیاست هاى فروش براى تمامى تولید کنندگان فولاد نامشخص بوده و این خود یک چالش مهم است.
خیاط در ادامه افزود: در ١٠ روز گذشته ٣ عرضه در بورس داشتیم که تماما ابطال شد. از سویی دیگر مواد اولیه را در حد ضرورت از بازار آزاد خریدارى مى شود اما قیمت ها با قیمت عرضه شمش در بورس همخوانى ندارد. امیدوار هستیم این التهاب ها فروکش کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۷۸۶ هزار تن آهن اسفنجی و ۸۶۲ هزار تن شمش فولادی تولید شده است. همچنین فروش شرکت شامل ۲۲۹ هزار تن شمش صادراتی به مبلغ ۹۷۳میلیارد تومان، ۶۲۳هزار تن شمش داخلی به مبلغ ۲هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان شده است که می توان در مجموع این عدد را ۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع در ادامه تصریح کرد:براى سال جارى تولید و فروش ٨٣٠ هزار تن هدف گذارى شده است. همچنین براى پیشبرد برنامه هاى توسعه اى شرکت ادامه روند افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجى تا میزان ١.٢ میلیون تن و تولید شمش بمیزان ۱ میلیون تن که در حال اجرا است.

خیاط اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه شرکت ٩٠٠ میلیارد تومان است. همچنین در سال گذشته ١ میلیارد و ٢٠٠ میلیون سهم معامله شده است.

به گفته خیاط، در سال گذشته شرکت براى سومین سال متوالی از ظرفیت اسمى عبور کرد. همچنین ٨٥٢.٥٠٨ هزار تن فروش انجام گرفت.
وى با اشاره به دیگر آمار افزود: سال گذشته در تولید شمش ١ درصد افزایش، در آهن اسفنجى بدلیل مشکلات زنجیره فولاد ٩ درصد کاهش و در تولید بریکت ١٧٩ درصد افزایش داشته ایم. در حال حاضر تنها از چادرملو مورد پشتیبانى قرار مى گیریم.
خیاط درباره فروش نیز گفت: آمار فروش از نظر مقدار ٦ درصد کاهش داشت اما از نظر ارزش (درآمد) افزایش ٣٠ درصدى را شاهد بودیم.

وی همچنین تصریح کرد: سال گذشته شاهد ۷۸۷میلیارد تومان سود خالص بودیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۷  با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده است. در حال حاضر ارزش بازار شرکت ۱۱ هزار میلیارد تومان شده است.

در ادامه مجمع و پس از ارائه گزارش حسابرس، صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند تصویب شد. همچنین با رای سهامداران و هیات مدیره مجمع حسابرس قانونی، بازرس مستقل و موسسه علی‌البدل انتخاب شدند.

از سویی دیگر روزنامه‌های دنیای اقتصاد و جهان صنعت به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار معرفی شدند.

در پایان نیز با موافقت سهامداران، سود تخصیص یافته به سهامداران شرکت آهن و فولاد ارفع ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم تعیین شد.

منبع: صنعت کار
عناوین برگزیده