تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۱۰۷۰۶۱
سرویس خبر : محیط زیست

برداشت فرای قانون برخی معادن شن و ماسه شهر قدس/ خطرات فعالیت معادن برای مناطق مسکونی باید کاهش یابد

می متالز - فرماندار شهرستان قدس با اشاره به لزوم کاهش خطرات فعالیت معادن شهرقدس برای مناطق مسکونی، گفت: برخی از معادن شن و ماسه شهرقدس بیش از حد قانونی مشخص شده عمل برداشت و استحصال را انجام می‌دهند که از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.
برداشت فرای قانون برخی معادن شن و ماسه شهر قدس/ خطرات فعالیت معادن برای مناطق مسکونی باید کاهش یابد

به گزارش می متالز، لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس عصر امروز در حاشیه بازدید از گود معادن شن و ماسه شهرقدس و منطقه مسکونی فرزان در شهرقدس اظهار کرد: امروز با حضور شهردار، روسای ادارات صمت و محیط زیست و مسؤولان انجمن شن و ماسه از محل مورد نظر در جنب دپوی یکی از معادن شن و ماسه و منطقه مسکونی فرزان شهرقدس بازدید به عمل آمد.

وی افزود: پس از بازدید به عمل آمده مقرر شد در اسرع وقت جلسه بررسی و کارشناسی این موضوع برگزار شود و نقشه معدن مورد نظر و منطقه مسکونی بررسی و دپوی معدن موردنظر نیز باید حتماً مسطح شود تا خطر به حداقل برسد.

فرماندار شهرستان قدس بیان داشت: طبق بخشنامه وزارت صمت میزان برداشت معادن کاملاً مشخص شده است و باید میزان برداشت این معدن مورد بررسی قرار گیرد.

واثقی ادامه داد: بعضی از معادن شن و ماسه شهرقدس بیشتر از حد قانونی عمل استخراج و استحصال را انجام می‌دهند که مورد جریمه واقع شده و از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص پرداخت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده معادن شهرقدس نیز مکاتبات و احصاء مبالغ آن صورت گرفته است و امیدواریم از محل همین مبالغ اقدامات عمرانی و کاهش اثرات منفی زیست محیطی انجام شود.

عناوین برگزیده