تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۱۳۹۱
کد خبر: ۱۰۷۱۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آشنایی با سنگ حدید (هماتیت) و کاربردهای آن

می متالز - سنگ حدید نوعی کریستال مات است که به رنگ های سیاه، سیاه مایل به خاکستری و قهوه ای مایل به قرمز موجود می باشد. این سنگ از اکسید آهن سیاه و فلزی شکل، تشکیل می شود که با منیتیت (سنگ آهن مغناطیسی).
آشنایی با سنگ حدید (هماتیت) و کاربردهای آن

به گزارش می متالز، سنگ حدید نوعی کریستال مات است که به رنگ های سیاه، سیاه مایل به خاکستری و قهوه ای مایل به قرمز موجود می باشد. این سنگ از اکسید آهن سیاه و فلزی شکل، تشکیل می شود که با منیتیت (سنگ آهن مغناطیسی) و اکسید آهن مغناطیسی متفاوت است.

سنگ حدید چیست ؟

سنگ حدید نوعی کریستال مات است.

سنگ حدید به نام "سنگ خون" نیز نامیده می شود، زیرا رنگ قرمز شفاف سنگ سنباده از این سنگ حاصل می شود و مایعات خنک کننده در دستگاه برش، هنگام برش هماتیت خونی رنگ می شوند.

هماتیت در اکثر نقاط دنیا یافت می شود.از کشورهای اصلی منبع این سنگ می توان به آلمان، ایتالیا، برزیل، ایالات متحده آمریکا، سوئیس، کانادا، روسیه، سوئد و ایتالیا اشاره کرد.

نوعی از هماتیت که در جواهرسازی استفاده می شود، شکل تراش خورده هماتیت آبی رنگ مایل به خاکستری است که بعد از اتمام مراحل تراش به رنگ نوک مدادی در آمده و جلایی مناسب و براق فلزی پیدا می کند.

به عنوان مهره، تسبیح و… مصرف می شود و می تواند نگین انگشتری مناسبی باشد. خود هماتیت به عنوان جایگزین مروارید سیاه به کار می رود. اما باید بدانید که وزن آن خیلی سنگین تر از مروارید است.

چرا از کریستال های حدید استفاده می شود؟

انرژی زمینی حدید به این معنی است که می تواند برای تقریباً هر کاری که شامل قدرت عنصر زمین است، مورد استفاده قرار گیرد.

زمین عنصری است که دنیای فیزیکی، پول، تفکر عملی و تصمیم گیری را در بر می گیرد. به طور خاص، حدید یک سنگ خوب برای سازماندهی افکار فرد و توسعه مهارت های تفکر منطقی است.

این یک سنگ مفید برای بهبود مهارت های شما در موضوعاتی مانند ریاضیات، استدلال و بحث، یا حل مساله است. در حقیقت، تفکر منطقی پیش نیاز تفکر خلاقانه است.

اعتماد به نفس کاربر خود را با از بین بردن تمام منفی ها که اغلب درک ما از خودمان را بالا می برد، متعادل می کند. با استفاده از سنگ حدید، انرژی مثبت بیشتری به زندگی شما وارد می شود.

ویژگی اصلی سنگ حدید را می توان "زمینی" توصیف کرد. اگر تمایل دارید که ذهن "دمدمی مزاجی" نداشته باشید، در معرض حواس پرتی، عدم تمرکز، یا اضطراب قرار گرفته اید، و یا حتی اگر احساس می کنید که قدرت تخیل قوی نیاز دارید، این سنگ می تواند می تواند یک سنگ کامل برای شما باشد.

انواع حدید مصنوعی و بدلی

در بازار بیشتر از خورده ریزه های هماتیت و پرس کردن آنها گردبندها یا تسبیح هایی را درست می کنند. کارخانه هایی در چین وجود دارد که ذرات و پودر هماتیت را پرس و فشرده کرده و روی آنها دعا می نویسند که من به شخصه از یکی دوستان شنیدم از این کارخانه ها بازدید داشته است.

قیمت این نوع هماتیت های فشرده و حکاکی شده صنعتی بسیار پایین است و از نگینی ده هزار تومان شروع میشود. وقتی این نگین ها را زیر میکروسکوپ ببینید کاملا منافذ ریز و تخلخل ها قابل مشاهده است.

یک کانی مشابه رنگ هماتیت نیز یافت می شود که به آن کاسیتریت می گویند و با حدید کاملا متفاوت است. ولی به طور کلی این کانی ارزان قیمت و نیمه قیمتی بوده و برخلاف سنگهای قیمتی دیگر بدل و مصنوعی یا سنتتیک کمتر از آن دیده شده است.

روایت ائمه از سنگ حدید و خواص آن

امام صادق (ع) فرمودند:
دوست دارم هر مومنی پنج انگشتر در دست کند، عقیق بابت دفع فقر، فیروزه بابت گشایش کار، یاقوت بابت دفع پریشانی، حدید بابت غلبه بر دشمنان، درنجف بابت آسان شدن امور (وسائل الشیعه)

امام صادق (ع): بد نمی دانم در دست کردن انگشتر حدید را وقتی که به دیدن کسی رود که از او ترسد از اهل شر برای آنکه شر او ساکن می شود و انگشتر حدید شیاطین را دور می کند و به درستی که هر کسی که انگشتر در در دست کند با نظر کردن به آن خداوند زیارت یا حج یا عمره در نامه عمل او بنویسد که ثوابش، ثواب پیامبران و صالحان باشد.

خواص سنگ حدید برای سلامت

از آنجا که سنگ حدید به عنوان سنگ حفاظتی شناخته می شود، می تواند خوش بینی را ترویج دهد، شجاعت را جذب کرده و قدرت را تقویت کند.

می تواند به افکار کمک کند که بیشتر متمرکز، متعادل و شفاف باشند.

هم چنین به عنوان "سنگ استرس" شناخته می شود، چون می تواند استرس و اضطراب را از بین ببرد.

هم گردن بند و هم دست بند در نقاط حساس نبض شما قرار میگیرند و بدین ترتیب انرژی محافظ خود را به حداکثر می رسانند.

النگو و گردن بند پهن - گردن بند ها به خصوص برای رانندگی به سمت خانه عالی است و باعث می شود کمی بیشتر مثل یک زن شگفت انگیز احساس راحتی کنید، اما النگو، آویز، یا بند رشته های این سنگ ها هم عالی هستند!

زمانی که برای یک رویارویی دشوار آماده می شوید (به خصوص فردی که باید با پول کار کند)، سنگ حدید مانند زره برایش خواهد بود!

سنگ حدید محکم و محافظ، شما را از لحاظ عاطفی و معنوی حفظ خواهد کرد و اینگونه به راحتی می توان به آن هدف فکر کرد.

اگر دوست ندارید از جواهرات استفاده کنید، اثرات حمل یک تکه سنگ حدید در جیب شما هم خوب است.

زمانی که به یک مصاحبه شغلی می روید، حتما یک تکه سنگ حدید را با خود داشته باشید، مثل زمان های ملاقات با رئیستان، یا درخواست ترفیع یا تجدید نظر.

قرار دادن هماتیت در اطراف خانه شما یک راه عالی برای برطرف کردن انرژی های منفی ها است، به خصوص اگر شما این احساس را داشته باشید که خانه شما در مسیر نوعی انرژی منفی قرار دارد.

بسیاری از افرادی که در شهرها زندگی می کنند احساس می کنند که "ارتعاشات" شهری، انرژی و شرایط خانه آن ها را به هم می زند و باعث می شود که آن ها احساس اضطراب و استرس کنند.

قرار دادن سنگ حدید در نزدیکی درها یا پنجره ها انرژی هایی که به خانه تان وارد می شوند را تصفیه و خنثی خواهد کرد.

بسیاری از افرادی که بر این باورند خانه های آن ها گرفتار خاطرات بد و موجب ضربه روحی آنها شده است، از قرار دادن سنگ حدید در خانه برای "کشیدن" انرژی های منفی باقیمانده استفاده می کنند.

اگر از کابوس رنج می برید (یا همسرتان این مشکل را دارد)، سنگ حدید را در بستر و تخت یا بالش خود قرار دهید، تا انرژی های منفی که باعث ایجاد کابوس می شوند را دفع کنید.

اگر شما از بی خوابی رنج می برید، به خصوص بی خوابی ناشی از اضطراب، اگر چه من توصیه می کنم که اگر این یک مساله سرسخت است، با یک متخصص پزشکی صحبت کنید، اما به هر حال سنگ حدید می تواند یک گزینه مناسب باشد.

عناوین برگزیده