تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۰۷۱۸۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

بومی‌سازی کنترل ولو سیستم تصفیه گاز فرآیند مگامدول‌های احیا مستقیم در فولاد مبارکه

می متالز - کنترل ولو اسکرابرهای مدول‌های احیا مستقیم که وظیفه اصلی آن تخلیۀ لجن مخازن شست‌وشوی گاز فرآیند است، با همکاری واحد بومی‌سازی، تعمیرات واحد احیا مستقیم و دفتر فنی تعمیرات بومی‌سازی شد.
بومی‌سازی کنترل ولو سیستم تصفیه گاز فرآیند مگامدول‌های احیا مستقیم در فولاد مبارکه

به گزارش می متالز، یوسف مهاجری رئیس دفتر فنی تعمیرات آهن‌سازی ضمن تأیید این خبر و با بیان این‌که وظیفۀ اصلی کنترل ولو اسکرابرهای مدول‌های احیا مستقیم تخلیۀ لجن مخازن شست‌وشوی گاز فرآیند است، گفت: پس از این‌که این تجهیز استراتژیک بومی‌سازی شد، در محل موردنظر نصب و با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با تأکید بر این‌که قبل از بومی‌سازی کنترل ولو سه اینچی که نقش مهم و حساسی در فرآیند تولید دارد، این تجهیز با قیمت بسیار زیادی از شرکت‌های خارجی تأمین می‌شد، افزود: پس از تحریم‌ها تأمین آن‌ها امکان‌پذیر نبود. تا این‌که با توجه به سیاست کلی شرکت مبنی بر بومی‌سازی و استفاده از توان داخلی‌سازی قطعات یدکی، بومی‌سازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.
محمدرضا فتحی رئیس واحد احیا مستقیم شماره 2 در همین خصوص گفت: از ابتدای راه‌اندازی مگامدول‌های واحد شهید خرازی، با توجه به این‌که تمامی تجهیزات و قطعات از شرکت‌های خارجی تأمین شده بود، فعالیت بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در دستور کار قرار گرفت و در سال‌های اخیر، با توجه به شرایط و نیاز، و توسعۀ توانایی‌ها و توانمندی‌های داخلی، هم‌راستا با اهداف شرکت، بومی‌سازی این قطعۀ حساس هدف‌گذاری و با موفقیت انجام شد.
وی با تأکید بر این‌که تجهیز بومی‌سازی‌شده به‌خوبی جایگزین مشابه خارجی شده و با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، از همۀ همکاران در قسمت‌های خرید، بومی‌سازی و دفتر فنی تعمیرات واحد تشکر و قدردانی کرد.

عناوین برگزیده