تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۲۵۰
کد خبر: ۱۰۷۱۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سهام

صف خرید دسته‌جمعی فولادی‌ها و سنگ آهنی‌ها/ رالی جدید بازار بورس آغاز شده است؟

می متالز - امروز شنبه دهم خرداد نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سهام، معاملات بسیار مثبتی را پشت سر گذاشتند و از بین ۱۵ نماد زنجیره فولاد، تنها یک نماد معاملات خود را با صف خرید در سقف دامنه نوسان به پایان نرساند. بازار بورس در مجموع امروز روز فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت و حالا می‌توان گفت نشانه‌های یک رالی صعودی جدید ظاهر شده است.
صف خرید دسته‌جمعی فولادی‌ها و سنگ آهنی‌ها/ رالی جدید بازار بورس آغاز شده است؟

به گزارش می متالز، امروز شاخص کل بورس تهران رشد ۳۴ هزار و ۹۳۷ واحدی را تجربه کرد و وارد ارتفاع ۹۷۳ هزار واحدی شد. در دو روز کاری اخیر، هفتم و دهم خرداد، بازار بورس یک بار دیگر وارد فاز صعودی شده و به‌نظر می‌رسد که اصلاح قیمتی در بسیاری از نمادهای بازار انجام شده باشد.

امروز تمام نمادهای فولادی و سنگ آهنی معاملات خوبی را از سر گذراندند و بخش از کاهش قیمتی روی داده در اواخر اردیبهشت را پس گرفتند. از بین تمام نمادهای زنجیره فولاد، تنها فخاس امروز با صف خرید معاملات خود را خاتمه نداد. فولاد مبارکه با تاثیر مثبت ۲۴۰۸ واحدی، امروز دومین نمادی بود که بیشترین تأثیر مثبت را بر جهش شاخص کل بورس داشت.

امروز دهم خرداد روز خاصی برای بازار سرمایه است چرا که توسط سازمان بورس اعلام شده بود که از امروز دارندگان سهام عدالت که کد بورسی در اختیار دارند، می‌توانند سهام خود را به فروش برسانند و در واقع، فرآیند قابل معامله شدن سهام عدالت از امروز آغاز شده است. نگرانی نسبت به عرضه یکباره سهام عدالت، یکی از دلایل اصلاح بازار در اواخر اردیبهشت بود. امروز بازار ترسی خاصی بابت آزادسازی سهام عدالت بروز نداد و به‌نظر می‌رسد که فشار ناشی از قابل معامله شدن سهام عدالت، تا حد زیادی تخلیه شده باشد. در روزهای آینده، بهتر مشخص خواهد شد که آیا رالی صعودی جدید در بازار بورس آغاز شده است یا خیر. فعلاً که در معاملات بازار سهام، شاهد نگرانی خاصی نیستیم و همچنان می‌توان به آینده این بازار، امیدوار بود.

امروز ارزش کل معاملات بورس و فرابورس، بیش از ۹۳۰۰ میلیارد تومان بود. بسیاری از صفوف خرید، امروز در پایان معاملات پابرجا ماندند که بهبود مجدد جبهه تقاضا در بازار سهام ایران را نشان می‌دهد.

جدول زیر که تغییرات قیمتی نمادهای فولادی و سنگ آهنی در روز جاری را نشان می‌دهد، ببینید:

منبع: چیلان
عناوین برگزیده