تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۰۷۲۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کد «یکتا» به معنای داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر است

می متالز - رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه خدمات بیمه شخص ثالث بدون نیاز به نسخه فیزیکی و کاغذی، ارائه می‌شود، گفت: پس از صدور بیمه‌نامه جدید، بیمه مرکزی کد یکتای ۱۰ رقمی برای بیمه گذار پیامک می‌کند و این به معنای داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر است.
کد «یکتا» به معنای داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر است

به گزارش می متالز، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری افزود: بستر لازم برای صدور بیمه نامه‌های الکترونیکی از ۴ ماه پیش ایجاد شده و هم اکنون همه شرکت‌های بیمه آماده هستند تا بیمه شخص ثالث الکترونیکی صادر کنند و این موضوع به همه شرکت‌ها بخشنامه شده است.

وی اضافه کرد: به این منظور افراد برای صدور بیمه نامه جدید نیازی به ارائه بیمه نامه قبلی ندارند و گزارش‌های مربوط به بیمه افراد در سیستم بیمه مرکزی وجود دارد.

سلیمانی گفت: بعد از صدور بیمه نامه جدید، کد یکتای ۱۰ رقمی از سوی بیمه مرکزی صادر و برای بیمه گذار پیامک می‌شود و این کد یکتا به معنای داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت بیمه مرکزی و وارد کردن این کد یکتا نسخه چاپی بیمه خود را تهیه کنند با این حال لزومی به داشتن بیمه‌نامه فیزیکی نیست.

سلیمانی ادامه داد: همه نمایندگی‌های بیمه‌ای ملزم هستند بیمه نامه شخص ثالث را بدون نسخه کاغذی صادر و کد یکتا را به بیمه گذار اعلام کنند.

وی گفت: دسترسی به سیستم اطلاعاتی بیمه به پلیس راهور داده شده و پلیس می‌تواند اطلاعات مربوط به بیمه افراد را چک کند و نیازی به ارائه‌ بیمه نامه فیزیکی نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ۲۲ میلیون خودرو در کشور در حال بیمه شدن هستند افزود: سال گذشته نمایندگی‌های بیمه ای، ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش انواع بیمه‌ها را داشته‌اند.

عناوین برگزیده