تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۱۰۷۲۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعادل قیمتی در گرو اعتماد سهامدارن است

می متالز - مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد ضمن اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه حق خرید و فروش سهام خود را در بازار ندارند، گفت: این شرکت‌ها با شفاف سازی به‌موقع و کامل اطلاعات برای سهامداران اطمینان خاطر ایجاد می‌کنند و این موضوع نوسان‌های قیمتی را مهار می‌کند.
تعادل قیمتی در گرو اعتماد سهامدارن است

به گزارش می متالز، معصوم ضمیر، مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد درباره شکل‌گیری صندوق‌های بازنشستگی به خبرنگار روند بورس امروز گفت: صندوق‌های بازنشستگی، سلامت و مستمری هم‌اکنون در بازار سرمایه فعال هستند و در کنار این صندوق‌ها، شرکت‌های بیمه نیز همگام با آن‌ها در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند، این صندوق‌ها و شرکت‌های بیمه نیز پول راکدی در اختیار ندارند.

وی با بیان اینکه پول جدیدی برای ورود به این بازارو عرضه در بازار سرمایه وجود ندارد، افزود: بیمه پاسارگاد با حدود ۳ هزار میلیار تومان سرمایه نمونه‌ای بارز در بازار سرمایه است و در مقابل شرکت‌های بیمه منابعی برای عرضه در بازار سرمایه دارند و قصدشان این است تا بخشی از سپرده‌های بانکی خود را وارد بازار سرمایه کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد تصریح کرد: این شرکت‌ها خواهان کسب بازدهی بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در مواردی همچون اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی هستند، آن‌ها برای این بازدهی تصمیم به عرضه سرمایه خود در بورس دارند.

ضمیر ادامه داد: حجم این منابع برای ورود به بازار سرمایه به قدرت جذب آن بستگی دارد، میزان خریداران سهام عدالت همچنان نامشخص است و بازار هنوز میزان آن را نشان نداده است.

وی عنوان کرد: منابع جدید صنعت بیمه برای اختصاص به این عرضه‌ها محدود است، حضور شرکت‌های بیمه مبنی بر مجوز دخالت در قیمت سهام آنها نیست، هیچ شرکتی حق دخالت در این امر با هدف حمایت از سهامدارن ندارد.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد درباره وظیفه شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه گفت: شرکت‌های بیمه همچون دیگر حاضران در بورس نباید در ایجاد تعادل قیمت سهام در بازار سرمایه دخالت کنند زیرا عرضه و تقاضای سهام در بازار قیمت آن‌ را مشخص می‌کنند و هیچ شرکت بیمه‌ای مجوز خرید و فروش سهام خود را در بازار ندارد و این امر مخل روند بازار سرمایه خواهد بود.

ضمیر یادآور شد: خریدارن و سهامداران عامل ایجاد تعادل در قیمت بازار سرمایه هستند. آن‌ها در هر معامله با خرید و فروش خود قیمت سهم را مشخص می‌کنند. شرکت‌های بیمه برای ایجاد قیمت تعادلی مناسب وظیفه شفاف‌سازی کامل و به‌موقع اطلاعات و توجیه سهامداران خود را دارند، آن‌ها باید به سهامدارن اطمینان بدهند که آینده سهامشان بسیار روشن است.

عناوین برگزیده