تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۱۰۷۳۳۴
سرویس خبر : انرژی
توسط «هوبر سازگان نیک‌اندیش»انجام شد

توسعه نوآوری در بخش انرژی

می متالز - طی سال‌های اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند با تکیه ‌بر تفکر ملی، دانش فنی و اختراع برای توسعه صنایع گام موثر بردارند. یکی از شرکت‌های فعال در زمینه اختراع، شرکت «هوبر سازگان نیک‌اندیش» است که در کمتر از یک‌سال توانست چهار اختراع بین‌المللی را در اداره ثبت اختراعات آمریکا USPTO، سازمان جهانی مالکیت معنوی WIPO و در سازمان اختراعات اتحادیه اروپا EPO ثبت کند.
توسعه نوآوری در بخش انرژی

به گزارش می متالز، این شرکت با داشتن بیش از ۱۰ اختراع داخلی، دو اختراع سطح ۲ و دو اختراع سطح ۳ بنیاد ملی نخبگان که اکثرا رتبه‌های برتر کشور را در جشنواره اختراعات بنیاد ملی نخبگان کسب کردند، پیشتاز دراین حوزه است. شرکت «هوبر سازگان نیک‌اندیش» با صنعتی‌سازی بیش از ۱۰ محصول با فناوری بالا در سال ۱۳۹۸ موفق شد به جرگه شرکت‌های دانش‌بنیان وارد شود. این شرکت در سال ۱۳۹۷ با تکیه‌ بر شعار سازمانی «اقتصاد مبتنی بر دانش» و با هدف طراحی، تولید تجهیزات و نرم‌افزارهای موردنیاز حوزه صنعت و انرژی کشور ازجمله صنایع برق، آب، گاز و همچنین نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، تاسیس شد.

 

نقش هوبرسازگان در توسعه صنعت آب و برق

امیرحسین قدم‌‌السلطانی، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت هوبرسازگان نیک‌اندیش تاکید کرد: با توجه به مصرف بی‌رویه منابع و ذخایر آبی کشور و مشکلات و پیامدهای جبران‌ناپذیر آن، بهره‌گیری از «سیستم‌های هوشمند مانیتورینگ برداشت» امری گریزناپذیر است.

وی با بیان اینکه محصولات «شرکت هوبر سازگان» در جهت میترینگ (اندازه‌گیری) تجهیز ۷۷۰ هزار چاه کشاورزی و صنعتی ثبت‌شده در کشور، می‌تواند مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد، گفت: این محصول در سازمان منابع آب ایران و کلیه آب منطقه‌ای استان‌ها موردتوجه قرارگرفته و علاوه بر آن فروش مستقیم به مصرف‌کننده نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.

 به اعتقاد قدم السلطانی، محصولات هشدار اولیه این شرکت نیز با به‌کارگیری در صنایع آب و هواشناسی می‌تواند از بروز حوادث ناگواری چون سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها ممانعت به عمل آورد و در هدایت و کنترل صنایع پایین‌دستی همچون سدها و حوضچه‌های منطقه‌ای به‌کار رود.

رئیس هیات‌مدیره شرکت هوبرسازگان نیک‌اندیش در ادامه افزود: از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به سیستم رطوبت‌سنجی و هوشمند‌سازی مزارع اشاره کرد که در کشت و صنعت می‌تواند با بهینه‌سازی ورودی آب به مزارع، طی شبانه‌روز بهترین حالت ممکن را از نظر آب‌رسانی به محصولات به‌صورت خودکار ارائه کند که این روند منجر به کاهش هزینه‌های تولید و صرفه‌جویی در میزان آب و انرژی خواهد شد.

به گفته قدم‌السلطانی صنایع کشت و صنعت استان‌ها به‌ویژه استان خوزستان متقاضی به‌کارگیری از این محصولات هستند. علاوه بر محصولات اشاره‌ شده، این شرکت تولیدکننده انواع سیستم‌های کاهش مصرف انرژی در پله‌برقی کلیه فروشگاه‌ها، مراکز خرید، شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی نظیر مترو است. این هوشمند‌سازی می‌تواند سیستمی در برابر انواع حوادث قلمداد شود. قدم‌السلطانی به سیستم‌های کنترل رطوبت محیطی، سامانه تصفیه هوا و حفظ رطوبت و دمای محیطی هم به‌صورت تولیدات خانگی و صنعتی اشاره کرد و گفت: این محصولات می‌تواند در مصرف انرژی صنایع کولر‌سازی و تهویه هوا نقش سازنده و مهمی را ایفا کند.

مدیرعامل هوبر در پاسخ به وجه تمایز محصولات این شرکت با سایر شرکت‌ها بیان کرد: امکان سفارشی‌سازی، ارائه نرم‌افزارهای امنیتی جهت جلوگیری از نفوذپذیری، خدمات و پشتیبانی داخل کشور، بومی‌سازی از نقاط تمایز محصولات این شرکت در رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

وی گفت: همچنین انطباق با شبکه‌های مخابراتی و تجهیزات زیرساختی داخل کشور، ارتباط و یکپارچه‌سازی با نرم‌افزارهای اتوماسیون موجود در سازمان‌ها و داشتن قیمت تمام‌ شده پایین‌تر در مقایسه با محصولات مشابه خارجی از دیگر ویژگی‌های محصولات شرکت است.

قدم‌السلطانی در ادامه اظهار کرد: در صورت حمایت مسوولان، این شرکت توانایی افزایش ظرفیت تولید سالانه بالغ ‌بر ۵۰۰ هزار دستگاه به همراه نصب، بهره‌برداری، مدیریت و پشتیبانی را دارد.

 

نوآوری‌های سال جدید

به گفته قدم‌السلطانی هم‌اکنون این شرکت دارای ۱۷ محصول نوآورانه و راهبردی در صنعت آب و برق کشور است که سالانه ۵ تا ۷ محصول دانش‌بنیان به این مجموعه اضافه می‌شود که این روند با تکیه ‌بر توان و دانش مجموعه‌ای از نخبه‌ها و جوانان مستعد این مملکت ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در سال جدید به‌دنبال تولید کنتورهای برق و گاز هوشمند هستیم تا با تلفیق کنتور آب هوشمند مجموعه‌ای از صنایع پایش، کنترل و درنهایت بهینه‌سازی انرژی در کشور را ایجادکنیم.

مدیرعامل هوبر در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت باعث کاهش قیمت‌ها و افزایش دسترسی شده است، گفت: نقطه قوت شرکت هوبرسازگان، تولید محصولاتی باکیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی و بعضا با مشخصات فنی به‌مراتب بالاتر از محصولات درجه‌یک دنیا و باقیمتی حتی پایین‌تر از محصولات داخلی ارائه‌شده در بازار است.

وی گفت: ما توانسته‌ایم با اصلاح طراحی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصولاتی ارائه کنیم که علاوه بر قدرت رقابت با برندهای معروفی مانند ABB, Endress+Hauser, KROHNE ۵۰درصد نیز ارزان‌تر باشد.

وی در پایان گفت: در صورت حمایت دولت و با توجه به قدرت عملکرد فنی، کیفیت بالای محصولات و قیمت مناسب می‌توانیم با تولید و عرضه ۱۷ محصول استراتژیک و دانش‌بنیان، بازار کشورهای هدف و همسایه را تصرف کنیم.

عناوین برگزیده