تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۱۰۷۳۳۶

حمایت دانش‌بنیان‌ها از صنعت فولاد

می متالز - سیستم‌های انرژی شیمیایی کوره‌های قوس الکتریکی، توسط محققان شرکت «پولاد تجهیز ایرسا» بومی‌سازی شد. این فناوری که در صنعت فولاد ایران بسیار پرکاربرد است با کارآیی بالا و طول عمر بیشتر جایگزین نمونه خارجی آن شده است.
حمایت دانش‌بنیان‌ها از صنعت فولاد

به گزارش می متالز، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه، با بومی‌سازی فناوری ساخت سیستم‌های انرژی شیمیایی کوره‌های قوس الکتریکی نیاز کشور و صنعت فولاد به این محصول رفع شده افزود: کوره‌های قوس الکتریکی یکی از روش‌های پرکاربرد فولادسازی است و این محصول انرژی شیمیایی کوره‌ها را با تزریق اکسیژن و کربن تامین می‌کند، کاربرد این محصول افزایش بهره‌وری در تولید فولاد و ساخت فولادهای تمیز است. 

مهدی صنایعیان درباره برتری این محصول ایرانی در مقایسه با نمونه خارجی افزود: در تولید و ساخت این محصول روی طول عمر آن کارهای خاصی انجام شده تا کیفیت و کارآیی آن به سه برابر افزایش پیدا کند. 

وی ادامه داد: کوره‌های قوس الکتریکی فولادمبارکه اصفهان درحال‌حاضر از این محصول استفاده می‌کنند و سال گذشته با استفاده از آن ۲۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی در این شرکت رخ داد. همچنین درحال انعقاد قرارداد برای تامین نیاز سه شرکت فعال درحوزه فولادسازی هستیم. صنایعیان در پایان، از تولید محصولات جدید برای صنعت فولاد خبر داد و گفت: درحال تحقیق برای تولید محصولات تحریمی هستیم که پنل‌های آب گرد صفحه‌ای، آرم‌های الکترودگیر و کفشک الکترود گیر برخی از این محصولات هستند.

عناوین برگزیده