تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۴۹۳
کد خبر: ۱۰۷۳۹۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی «ایران‌خودرو» تشریح کرد:

چه‌کسانی در قرعه‌کشی خودروسازان شانس برنده شدن دارند؟

می متالز - اگر متقاضی شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو، حتی یکی از شروط ثبت‌نام در فروش فوق‌العاده را نداشته باشد، پس از بررسی و احراز به‌صورت خودکار از سیستم حذف خواهد شد.
چه‌کسانی در قرعه‌کشی خودروسازان شانس برنده شدن دارند؟

به گزارش می متالز، «اگر متقاضی شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو، حتی یکی از شروط ثبت‌نام در فروش فوق‌العاده را نداشته باشد، پس از بررسی و احراز به‌صورت خودکار از سیستم حذف خواهد شد.» این مطلب را بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو می‌گوید و می‌افزاید: «مشتریان تمام محدودیت‌های اعمال‌شده برای دستیابی مصرف‌کنندگان واقعی به‌خودرو را مطالعه کنند و درصورتی که واجد شرایط ثبت‌نام هستند، نسبت به‌مشارکت در این طرح اقدام کنند.» وی شروطی از جمله اختصاص تنها یک دستگاه خودرو به‌یک کد ملی، دارا بودن دست‌کم 18 سال سن، ارائه گواهینامه رانندگی و نداشتن پلاک انتظامی فعال و نصب‌شده روی خودرو را ازجمله محدودیت‌های طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو برشمرد و تاکید کرد: «اگر متقاضی حتی یکی از این موارد را رعایت نکرده و نسبت به‌آن بی‌اعتنایی کرده باشد، از فرآیند ثبت‌نام حذف خواهد شد.»

   ملاک انتخاب نمایندگی
با توجه به‌طرح سوالات مختلف از سوی متقاضیان ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو در فضای‌مجازی، این خودروساز پاسخ هر یک از سوالات را اعلام کرده است. یکی از سوالات این است که «ملاک انتخاب نمایندگی چیست و اینکه آیا مشتری می‌تواند نمایندگی خارج از محل سکونت خود را انتخاب کند؟» درپاسخ به‌این سوال باید گفت کدپستی و آدرس محل سکونت مشتری باید با کد نمایندگی در یک استان مطابقت داشته باشد. البته اگر محل صدور شناسنامه مشتری با محل سکونت مغایرت داشته باشد، درمرحله قرعه‌کشی اشکال ندارد؛ اما در مرحله احراز سکونت که توسط «ناجا» انجام می‌شود، باید مشتری تاییدیه محل سکونت خود را برای ارائه به‌ناجا و شماره‌گذاری خودرو ارائه کند. این را نیز باید یادآور شد که مشتری نیاز به‌مراجعه حضوری به‌نمایندگی ندارد و ثبت‌نام صرفا از طریق سایت فروش اینترنتی به‌نشانی «esale.ikco.ir» انجام می‌شود.  همچنین صرفا دارا بودن اینترنت برای ثبت‌نام کافی است که این امکانات درحال‌حاضر در اختیار شهروندان قرار دارد و مراجعه به‌کافی‌نت ضروری نیست.

   منظور از پلاک فعال
پرسش‌ دیگری توسط متقاضیان مطرح شده مبنی‌بر اینکه «آیا امکان ثبت‌نام برای افرادی که فک پلاک کرده اما سند خودرو را منتقل نکرده‌اند، وجود دارد؟» درپاسخ به‌این سوال نیز باید گفت ملاک کنترل در ثبت‌نام، داشتن پلاک فعال مربوط به‌اطلاعاتی است که در این هفته از راهور ناجا دریافت می‌شود. اما درهرحال مشتریانی که در شبکه ایران‌خودرو و سایپا ثبت نام کرده و قبل از دریافت خودرو به‌صورت صلح‌نامه امتیاز خود را واگذار کرده باشند، نمی‌توانند ثبت‌نام کنند. درخصوص کسانی که از فروش‌های قبلی انصراف داده‌اند نیز باید گفت اگر در 36 ماه اخیر ثبت‌نامی انجام نداده یا خودرویی تحویل نگرفته و پلاک فعال نداشته باشند، امکان ثبت‌نام وجود دارد. نکته مهم دیگر اینکه مشتریان دارای خودرو سنگین باری و تجاری نیز در این طرح امکان ثبت‌نام ندارند؛ چراکه ملاک پذیرش تقاضا درحال‌حاضر و تا اطلاع‌ثانوی نداشتن پلاک فعال است.
   ظرفیت استانی درنظر گرفته نشده است
زمان تحویل خودرو در این طرح 90 روز تعیین شده که‌ منظور از آن 90 روز کاری نیست؛ یعنی موعد تحویل، گذشت 90 روز با احتساب ایام تعطیل است. همچنین درشرایط فروش فعلی ظرفیت استانی درنظر گرفته نشده است و درحوزه ایران‌خودرو افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد. 
نکته پایانی نیز اینکه با حذف پرداخت وجه در ثبت‌نام اولیه به‌دستور سرپرست وزارت صمت،‌ دیگر شائبه اختصاص سود به‌مبالغ پرداختی به‌خودروسازان وجود ندارد؛ چراکه هیچ‌گونه وجهی قبل از قرعه‌کشی پرداخت نمی‌شود.

عناوین برگزیده