تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۰۷۴۰۸
سرویس خبر : انرژی

تولید اوپک به کمترین سطح در دو دهه اخیر رسید

می متالز - خبرگزاری رویترز نوشت: در حالی که عربستان سعودی و دیگر اعضای شروع به کاهش تولید نفت خام کرده اند، میزان تولید نفت اوپک در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) کمترین میزان طی دو دهه گذشته بوده است.
تولید اوپک به کمترین سطح در دو دهه اخیر رسید

به گزارش می متالز، اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)در ماه می روزانه بطور متوسط ۲۴.۷۷ میلیون بشکه نفت تولید کرده اند، و این میزان از تولید ۵.۹۱ میلیون بشکه در روز کمتر از ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) است.

ماه گذشته اعضای اوپک و متحدانش برای جبران رکود تقاضا و افت قیمت ناشی از بحران ویروس کرونا بر کاهش تولید توافق کردند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و دوران قرنطینه و عرضه کمتر توسط تولید کنندگان جهانی، قیمت نفت در ماه آوریل به بشکه ای ۱۶ دلار رسید که این کاهش قیمت طی ۲۱ سال گذشته بی سابقه بوده است.

دانیل گربر مدیر اجرایی مرکز پترو لجستیک که خروجی اوپک را با ردیابی محموله های نفتکش ارزیابی می کند، به رویترز گفت: اوپک در ماه می با آخرین اقدامات کاهش تولید خود از جمله کاهش ۵ میلیون بشکه در روز در مقایسه با آوریل شروع قدرتمندی داشته است.

وی افزود: با این حال توافق به طور کامل اجرا نشده است. با گذشت کمتر از چهار هفته از زمان تصویب توافق، بسیاری از کشورها قبلاً تعهداتی به خریداران داشتند و هنوز نتوانسته اند میزان عرضه را به سطوح توافق شده کاهش دهند.

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروفند، توافق کردند که تولید خود را از اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. سهم اوپک که متشکل از ۱۰ کشور با بیشترین تولید از اکتبر سال ۲۰۱۸ است، به میزان شش میلیون و ۸۴ هزار بشکه در روز است.

به گزارش رویترز، تولید نفت این کشورها تاکنون  ۴.۴۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که برابر با ۷۴ درصد از توافق ماه گذشته‌است.

عناوین برگزیده