تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۰۷۴۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سلاح ورزی در گفت‌وگو با اگزیم نیوز مطرح کرد:

اراده جدی در حاکمیت برای کاهش تورم

می متالز - نایب رییس اتاق ایران با اشاره به بیانیه رسمی بانک مرکزی در خصوص هدف‌گذاری ۲۲ درصدی برای نرخ تورم در سال ۹۹ گفت: به نظر می‌رسد اراده‌ای جدی در سطح حاکمیت برای کاهش تورم وجود دارد.
اراده جدی در حاکمیت برای کاهش تورم

حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص هدف‌گذاری تورم 22 درصدی در سال جاری با نوسان 2 درصد منفی یا مثبت از این نرخ با بیان این مطلب افزود: هدف‌گذاری تورم کاری بسیار خوب و اقدامی موثر و قابل تقدیر از سوی بانک مرکزی است که در تاریخ این بانک بی‌سابقه است.

وی هدف‌گذاری تورم را حرکت در مسیر ماموریت‌های اصلی بانک مرکزی توصیف کرد و اظهار داشت: این اقدام می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی در زمینه کاهش انتظارات تورمی در پی داشته باشد و سیگنال خوبی را به فعالان اقتصادی و جامعه ارسال می‌کند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با توجه به تدابیری که بانک مرکزی برای تحقق این امر در نظر گرفته، به نظر می‌رسد که اراده‌ای جدی در سطح حاکمیت برای کنترل و کاهش تورم وجود دارد و حتی اگر با نوسانی به نرخ هدف‌گذاری شده نزدیک شویم، اقدامی ارزشمند و قدم بزرگی در کاهش تورم خواهد بود.

بانک مرکزی روز سه‌شنبه ششم خردادماه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که نرخ 22 درصدی با نوسان 2 درصد منفی یا مثبت را برای تورم امسال در نظر گرفته است.

عناوین برگزیده