تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۰۷۴۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران خبر داد

فدراسیون گردشگری تشکیل می‌شود

می متالز - رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اعلام این خبر که تشکیل فدراسیون گردشگری در دستورکار این کمیسیون قرار گرفته است، این اقدام را برای ترسیم افق گردشگری کشور ضروری و عامل هماهنگی و یکپارچگی بین تشکل‌های فعال در این حوزه دانست.
فدراسیون گردشگری تشکیل می‌شود

اعضای کمیسیون گردشگری اتاق ایران با هدف به‌روزرسانی و اصلاح قوانین، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های این حوزه، تعامل و یکپارچگی بین تشکل‌های گردشگری را ضروری می‌دانند و در این راستا تشکیل فدراسیون گردشگری را دنبال می‌کنند.

بر اساس اظهارات علی‌اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ترسیم افق گردشگری ایران با تکیه و تأکید بر نقش‌آفرینی بخش خصوصی و رسیدن به اهداف عالی این صنعت، بر اساس اسناد بالادستی با هماهنگی کلیه تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط در قالب فدراسیون گردشگری بازدهی بهتری خواهد داشت. بنابراین تصمیم گرفتیم این موضوع را عملیاتی کنیم.

به اعتقاد او با تشکیل فدراسیون گردشگری علاوه بر پیشبرد امور، موجبات بهره‌مندی سایر ذینفعان این حوزه فراهم می‌شود و مطالبات این بخش به صورت واحد و قدرتمند به گوش سیاست‌گذار خواهد رسید و زمینه روشنی برای ارتباط با فدراسیون‌های گردشگری کشورهای دیگر فراهم می‌شود. همچنین پیشنهاد بازنگری و به‌روزرسانی در راستای اصلاح قوانین، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود در حوزه گردشگری و صنایع مرتبط از حیث حقوقی با نظر کلیه ذینفعان امکان‌پذیر می‌شود.

عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به پیگیری‌هایی که در چند ماه اخیر در مورد تأسیس فدراسیون گردشگری، ایجاد صندوق حمایت از گردشگری و بانک ایده صورت گرفته است، گفت: این سه موضوع با اتفاق نظر به عنوان اولویت در دستور کار کمیسیون گردشگری قرار گرفته و در نهایت مقرر شد نشست‌های تخصصی درباره مسائل حقوقی، تدوین اهداف، اساس‌نامه و مستندات مقدماتی تأسیس فدراسیون برگزار شود.

عناوین برگزیده