تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۰۷۵۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس خانه صنعت یزد:

70 درصد مالیات استان از بخش تولید و صنعت تامین می‌شود

می متالز - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه لازمه جهش تولید کاهش موانع پیش روی صنعت و تولید است گفت: مالیات از موانع پیش روی صنعت است به طوریکه 70 درصد مالیات استان از بخش تولید و صنعت تامین می شود.
70 درصد مالیات استان از بخش تولید و صنعت تامین می‌شود

به گزارش می متالز، سیدعلی اکبر کلانتر با بیان اینکه برای ایجاد جهش در تولید ابتدا باید مفهوم جهش در تولید تبیین شود تا بخش خصوصی و دولت در کنار هم برای تحقق آن پیش بروند اظهار داشت: متاسفانه با گذشت دو ماه از سال هنوز دستگاه ها نمی‌دانند که چه می‌خواهند و چه کار باید بکنند.

وی با بیان اینکه اولین حرکت برای تحقق جهش تولید رفع موانع از پیش روی تولید است اضافه کرد: متاسفانه سال‌ها در مورد مشکلات گفته شده و مصوب نیز شده است اما باز هم می‌بینیم که این مشکلات حل باقی نشده و در مرحله اجرا گره گشایی نشده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اینکه زنجیره تامین و تولید نیاز به برنامه ریزی و تسهیلات حمایتی دارد تصریح کرد: راهکارهایی وجود دارد که به سادگی می توان از تولید حمایت کرد و موانع  مشکلات را از پیش پای تولید برداشت.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی و دغدغه فعلی تولید نقدینگی است عنوان کرد: عارضه یابی با هدف ساماندهی وضعیت تولید، ایجاد پایگاه های داده با هدف تسهیل در درسترسی به خدمات، ارتقای توان تولید و اصلاح فرایندها در راستای بهبود فضای کسب و کار می تواند جهش تولید را تحقق بخشد.

کلانتر با بیان اینکه پایش تسهیلات پرداختی بانکی و وضعیت واحدهای دریافت کننده تسهیلات ضروری است افزود: استفاده بهینه از منابع استان، شناسایی واحدهای تولیدی با تولید کمتر از ظرفیت، شناسایی واحدهای راکد همچنین شناسایی واحدهای تملک شده توسط بانک ها نیز در تصمیم گیری و تحقق جهش تولید موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مالیات از دیگر مشکلات در حوزه تولید و صنعت است به ویژه مالیات ارزش افزوده که آزار دهنده است برای تولید کننده اظهار داشت: 70 درصد مالیات استان از بخش تولید و صنعت تامین می شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با تاکید بر لزوم توسعه پروژه های دیجیتال در استان بیان داشت: شیوع ویروس کرونا نشان داد که در این زمینه چقدر عقب هستیم و ضعف داریم در حالیکه ظرفیت های استان در این زمینه بسیار خوب و قابل توجه است.

وی از دیگر مشکلات حوزه صنعت را آموزش‌های بی ثمر دانشگاه‌ها در حوزه تولید و صنعت برشمرد و افزود: بسیاری از آموزش ها تاثیری برای اشتغال دانشجو ندارند و مهارتی برای به کارگیری از سوی تولید کننده در دانشجوها دیده نمی شود در حالیکه باید دروس نظری را کمتر و دروس عملی را بیشتر در دانشگاه ها مورد توجه قرار دهند.

عناوین برگزیده