تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۰۷۵۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مقایسه تاثیر کروناویروس بر تولیدکنندگان مس شیلی و پرو

می متالز - شرکت معدنی کانادایی Hudbay Minerals در فصل نخست سال جاری عمدتا به دلیل کاهش قیمت فلزات و کاهش عیار معدن مس- مولیبدن Constancia در پرو، دچار زیان شد.
مقایسه تاثیر کروناویروس بر تولیدکنندگان مس شیلی و پرو

به گزارش می متالز، شرکت معدنی Hudbay Minerals که در تورنتو قرار دارد، با وجود تولید خوب در فصل نخست سال جاری حدود ۷۶.۱ میلیون دلار (معادل ۰.۲۹ دلار بر سهم) زیان داشت.

معدن مس مولیبدن Constancia به اهداف تعیین شده برای تولید و هزینه‌های عملیاتی دست یافت، اما با این وجود شرکت Hudbay مجبور شد برای رعایت محدودیت‌های مرتبط با کرونا ویروس در کشور پرو، در اواخر ماه مارس فعالیت معدنی را به صورت موقتی معلق کند.

عملکرد و قیمت محقق شده فروش محصولات معدن Constancia نیز بر درآمد نقدی Hudbay از بخش فعالیت‌های معدنی تاثیر گذاشت که در فصل نخست سال جاری به ۹.۱ میلیون دلار رسید، در حالی که در فصل پایانی سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار بود.

این شرکت معدنی، برنامه تولید معدن مس خود در پرو را به حالت تعلیق درآورده است، اما تایید کرد که تولید روی و مس معدن Manitoba در کانادا مطابق با انتظارات بوده است.

تاثیر کرونا ویروس

شیوع کروناویروس آسیب زیادی به صادرات مس از پرو و شیلی به ویژه در فصل نخست سال وارد کرده است. این کشورهای رقیب و همسایه، شرایط بسیار متفاوتی داشته‌اند. پرو بیشترین آسیب را متحمل شد، زیرا در مقایسه با شیلی، قرنطینه سخت‌تر و محدودیت‌های بیشتری بر زنجیره تامین اعمال کرد.

صادرات کنسانتره پرو به چین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افت داشت که دلیل اصلی آن، محدودیت فعالیت در معادن بزرگ این کشور از جمله معدن لاس بامباس شرکت MMG، معدن Toromocho شرکت چینالکو و معدن Cerro Verde فری‌پورت مک‌موران بود.

تولید مس معدنی پرو با افت ۱۲ درصدی در فصل نخست سال جاری به ۲ میلیون تن رسید و تولید ماه مارس نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشت.

در مقابل، شیلی آسیب چندانی ندید؛ تولید کنسانتره مس این کشور با ۴.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵.۵ میلیون تن در سال رسید. تولید مس تصفیه شده نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشت. همچنین صادرات ماه مارس نیز نسبت به میانگین ۱۲ ماه گذشته، رشد ۴ درصدی داشت.

عناوین برگزیده