تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۴
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۰۷۶۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس یکشنبه چگونه آغاز شد؟ / کاهش تقاضای خرید نمادهای شاخص‌ساز

می متالز - بازار سهام امروز اگرچه با رشدی ۱۳ هزار واحدی شروع به کار کرده است اما اکثر نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز با کاهش تقاضا برای خرید مواجه شده‌اند.
بورس یکشنبه چگونه آغاز شد؟ / کاهش تقاضای خرید نمادهای شاخص‌ساز

به گزارش می متالز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل اگر چه رشدی ۱۲ هزار واحدی را به ثبت رسانده اما به نظر می‌رسد رفته رفته از عطش تقاضا کاسته شده و بر تعداد نمادهایی که در محدوده منفی معامله می‌شوند افزوده شود.

در ۴۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بیش از ۲۷۱ هزار معامله صورت گرفت که طی آن یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. ارزش معاملات فرابورس نیز در این مدت حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است که سه نماد صبا، شگویا و ذوب بیشترین تاثیر را شاخص این بازار داشته‌اند.

در جریان معاملات امروز بورس سه نماد فملی، ویلمت و فارس به ترتیب با ۱۱۴۴، ۹۳۸ و ۸۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. نماد فولاد که امروز را به با رشد ۲ درصدی آغاز کرده بود در حال حاضر در محدوده نزدیک به صفر معامله می‌شود. همچنین نمادهای دیگر گروه فلزات اساسی نیز اکثرا یا در محدوده منفی معامله شده یا از شدت مثبت بودن آنها کاسته شده است.

گروه خودروسازی نیز دیگر گروهی است که فشار عرضه در آن به شدت مشهود است. همچنین اکثر نمادهای گروه انبوه‌سازی نیز در محدوده منفی معامله می‌شوند. با این حال دارویی‌ها و محصولات شیمیایی گروه‌های سبزپوش بازار امروز به حساب می‌آیند.

عناوین برگزیده