تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۰۵
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۱۰۷۶۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آلومینیوم پارس درصدد جذب نیرو

می متالز - با وجود شیوع ویروس کرونا و بحرانی که طی چند ماه گذشته برای بیشتر بازارها ایجاد کرد، برخی صنعتگران در صنایع پایین‌دست آلومینیوم از وضعیت بازار گلایه‌ای ندارند.
آلومینیوم پارس درصدد جذب نیرو

به گزارش می متالز، البته فراتر از عوامل کرونایی آنچه به این بازار جان بخشیده است، منع واردات آلومینیوم به کشور است که سبب شده تولیدکنندگان نیاز خود را از داخل تامین کنند. افشین مقتدر، قائم مقام مدیر عامل شرکت آلومینیوم پارس عنوان کرد: این روزها با وجود شیوع ویروس کرونا وضعیت بازار محصولات آلومینیوم ما که فویل آلومینیومی است، به نسبت خوب است.

البته به غیر از محصولاتی که در ظروف یکبار مصرف کاربرد دارند که در چند ماه گذشته با رکود همراه بوده‌اند، سایر محصولات آلومینیومی با رشد تولید همراه بوده‌اند. البته بازار ظروف یکبار مصرف به یک سوم قبل از شیوع بیماری کرونا رسیده است.  مقتدر در ادامه با اشاره به دلایلی که سبب رونق محصولات پایین‌دستی آلومینیوم شده است، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل رونق پایین‌دست آلومینیوم منع واردات است که تا پیش از تحریم‌ها بازار واردات بسیار داغ بود. اما با سیاست‌هایی که دولت در زمینه منع واردات در پیش گرفت و استقبال تولیدکنندگان ازکالای داخلی سبب شده است که تولیدات ما رونق بگیرد. البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که جلوی قاچاق نیز تا حدی گرفته شده و در نهایت با افزایش نرخ دلار تولید برای ما به صرفه شده است. وی با اشاره به این موضوع که به فکر جذب نیروی انسانی در مجموعه آلومینیوم پارس هستیم، عنوان کرد: تمام محصولات ما تا مرداد ماه پیش فروش شده است و هم‌اکنون نیز به دنبال طرح‌های توسعه‌ای، افزایش ظرفیت تولید و جذب نیرو هستیم.  قائم مقام مدیر عامل شرکت آلومینیوم پارس درخصوص واگذاری سهام آلومینیوم پارس عنوان کرد: در اردیبهشت ماه این اتفاق روی نداد اما قرار است که در خرداد این اتفاق بیفتد.  مقتدر در پایان تاکید کرد: امیدواریم که دولت با ثابت نگه داشتن منع واردات در سالی که به‌عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده است، سبب رونق تولید داخلی شود.

عناوین برگزیده