تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۰۷۶۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آزاد مطرح کرد:

تداوم سوداگری در بازار مسکن با عدم مدیریت نقدینگی/اخذ مالیات از خانه‌های خالی به مدیریت بازار کمک می کند

می متالز - منتخب مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی مسکن یکی از بازارهای هدف و بسیار مهم نقدینگی است، افراد با دلایل مختلف همچون کسب سود بیشتر یا حفظ ارزش سرمایه خود اقدام به خرید مسکن می کنند، این مسئله موجب شده که آمار خانه های خالی از سکنه افزایش یابد.
تداوم سوداگری در بازار مسکن با عدم مدیریت نقدینگی/اخذ مالیات از خانه‌های خالی به مدیریت بازار کمک می کند

به گزارش می متالز، الهام آزاد با اشاره به مشکلات بازار مسکن، گفت: بازار مسکن یک بازار چندوجهی است، یعنی آنکه عوامل مختلف اقتصادی بر این بازار اثرگذار است، از این رو زمانی که تورم، نرخ ارز و عوامل دیگر افزایش می یابد، قیمت مسکن نیز  گران می شود.

 

هجوم نقدینگی های سرگردان به سمت بازار مسکن

منتخب  مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هجوم نقدینگی های سرگردان به سمت بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی مسکن یکی از بازارهای هدف و بسیار مهم نقدینگی است، افراد با دلایل مختلف همچون کسب سود بیشتر یا حفظ ارزش سرمایه خود اقدام به خرید مسکن می کنند، این مسئله موجب شده که آمار خانه های خالی از سکنه افزایش یابد.

 

بخش زیادی از خریداران به بازار مسکن نگاه سرمایه ای دارند

وی گفت: در شرایط کنونی بخش زیادی از خریداران به بازار مسکن نگاه سرمایه ای دارند، از این رو قطعا باید این رویکرد اصلاح شده و رویکرد خریداران مصرفی وشد.

آزاد بر لزوم اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه در کشور تأکید کرد و گفت: اجرای این قانون می تواند حجم خانه های خالی از سکنه را کاهش دهد، این مسئله قطعا موجب کاهش تلاطمات بازار مسکن خواهد شد.

وی ادامه داد: پیگیری اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه در کشور یکی از اولویت های اصلی مجلس یازدهم خواهد بود، البته در اجرای این قانون باید تمام ابعاد و زوایای قانون مذکور بررسی شود تا اجرای آن با کمترین میزان خطا باشد.

عناوین برگزیده