تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۱۰۷۷۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن دوباره قدرت گرفت/ مشکل کشورهای مصرف کننده، قیمت را بالا برد

می متالز - قدرت سنگ آهن از 100 دلار گذشته است، زیرا مشکلات عرضه در کشورهای مصرف کننده، سبب شده تا تقاضای آنها برای سنگ آهن افزایش یاید.
سنگ آهن دوباره قدرت گرفت/ مشکل کشورهای مصرف کننده، قیمت را بالا برد

به گزارش می متالز، قیمت سنگ آهن از 100 دلار در هر تن افزایش یافته است، زیرا مشکلات عرضه در برزیل همزمان با تقاضای پایدار و قوی در تولیدکننده برتر فولاد چین است.

قیمت این شاخص طی دو روز گذشته به ۱۰۱.۰۵ دلار افزایش یافت، چرا که برزیل دومین صادرکننده بزرگ جهان است با موجی از عفونت‌های coronavirus مواجه بوده و نگرانی‌هایی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرده‌ که ممکن است این بیماری همه‌گیر آنها را از تامین محلی مواد اولیه منع کند.

در ماه آوریل، معدنچی واله عملیات حمل و نقل سالانه خود را به دلیل وضعیت بد هوا و همچنین تأثیر ویروس کرونا کاهش داد. در همین حال، ذخایر بندر سنگ آهن در چین همچنان رو به کاهش است.

صنعت معدنکاری در سال 2020 در حالی که اقتصاد برخی فعالیت های صنعتی را به دلیل شیوع ویروس کرونا کم رونق کرده، با روند خوبی روبه جلو حرکت می کند. اگرچه اطلاعات بلومبرگ از سوی ناظران بر این امر بوده و هشدار می دهند بازار ممکن است در نیمه دوم به مازاد برسد. علاوه بر واله، قیمت های بالاتر باعث افزایش بازده در گروه BHP، گروه Rio Tinto و گروه فلزات Fortescue می شود.

تحلیلگران سرمایه بین الملل چین از جمله ما کای در یادداشتی نوشتند که از سرگیری اولیه فعالیت های صنعتی در چین باعث بهبودی در فعالیت های پایین دست شده است و کارخانه های تولید فولاد همچنان به افزایش بازده خود ادامه می دهند.

آنها گفتند: "سنگ آهن اساساً تعادل جدی را در سال جاری حفظ خواهد کرد."

قیمتهای Benchmark در بالاترین میزان از ماه آگوست است. معاملات آتی در سنگاپور 97 دلار بود و بیشترین سود ماهانه آنها را به خود اختصاص می داد. در بورس کالای دالیان، معاملات آتی در ماه مه 23درصد افزایش یافته است.

گروه سویس نیز به تازگی تخمین زده‌است که بازار در حال حاضر در حد "محکمی" قرار دارد، شرایطی که احتمالا تا ماه جولای ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، انتظار دارد که در نیمه دوم 34 میلیون تن مازاد بر عرضه به وجود آمده و تقاضای رکود بیشتر شود و از کسری 25 میلیون تنی در نیمه اول عبور کند.

عناوین برگزیده