تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۰۷۸۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:

تسهیل فرایند پرداخت تسهیلات صادراتی با “سپیدار

می متالز - مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، راه‌اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی را گامی مهم در جهت تسهیل فرایند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی -صادراتی به ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط عنوان کرد و همکاری کلیه بخش‌های خصوصی و دولتی در اجرایی شدن مواد ۱ و ۲ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی را با اهمیت دانست.
تسهیل فرایند پرداخت تسهیلات صادراتی با “سپیدار

به گزارش می متالز، احسان قمری با اشاره به منابع ریالی در نظر گرفته شده به مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به جامعه صادرکنندگان با نرخ‌های ترجیحی اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی "سپیدار" سبب تسهیل و تسریع در فرایند پردازش و پرداخت تسهیلات صادراتی خواهد بود.

وی در خصوص شاخص‌های احراز اهلیت صادرکنندگان گفت: این شاخص‌ها شامل میانگین وزنی صادرات در سه سال گذشته، اولویت‌های کالایی و کشوری، واحدهای تولیدی -صادراتی، اشخاص حقیقی و حقوقی و از همه مهم‌تر رفع تعهدات ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ است.

قمری افزود: سعی شده تا با وزن‌دهی مناسب به شاخص‌ها و کمی کردن آنها، نسبت به پردازش و احراز اهلیت صادرکنندگان به صورت برخط و با توجه به اطلاعات موجود، اقدام شده و در نهایت اطلاعات به صورت سامانه‌ای به بانک‌های عامل ارسال شود.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی،‌ رویکرد سامانه را صرفا احراز اهلیت صادراتی بیان کرد و گفت: سایر موارد از جمله اعتبارسنجی، سقف اعتباری و... تابع قوانین و مقررات بانکی است و به عبارت دیگر، احراز اهلیت صادراتی، شرط لازم جهت معرفی صادرکنندگان به بانک‌های عامل خواهد بود.

گفتنی است، متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند از روز دوشنبه مورخ ۱۲ خردادماه سال‌جاری با مراجعه به وبسایت سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.tpo.ir (آیکن سپیدار) نسبت به ثبت درخواست خود، اعلام میزان تسهیلات مورد درخواست و انتخاب بانک عامل اقدام کنند.

عناوین برگزیده