تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۰۷۹۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تسریع در روند ایجاد بازاچه‌های عرضه مستقیم کالا در چهار محال و بختیاری

می متالز - اعضای نشست تنظیم بازار استان چهار محال و بختیاری بر تسریع روند ایجاد بازاچه‌های عرضه مستقیم کالا در این استان تاکید کردند.
تسریع در روند ایجاد بازاچه‌های عرضه مستقیم کالا در چهار محال و بختیاری

به گزارش می متالز، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم راه‌اندازی بازارچه‌های فروش محصولات کشاورزی در سطح شهرها، گفت: عرضه مستقیم محصولات در غرفه‌های این بازارچه‌ها موجب کنترل قیمت‌ها می‌شود.

اقبال عباسی درنشست تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم از روند قیمت‌ها واجرای پروتکل‌های بهداشتی گلایه‌مند هستند، بیان کرد: طبق آمارها روزانه ۲ هزار مورد بازرسی در استان توسط تیم‌های گشت مشترک و بهداشتی توسط دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود، اما مردم این نظارت‌ها را به صورت ملموس مشاهده نمی‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر برخوردهای شدید با کاسبان متخلف افزود: از اصنافی که تمامی موارد را رعایت می‌کنند با نصب بنر در محل کسب تقدیر کنید، این کار باعث ایجاد انگیزه و جذب مشتری نیز برای این اصناف می‌شود و در مورد اصناف متخلف نیز نحوه برخورد به اطلاع عموم برسد.

وی در ادامه با تأکید بر برخورد با شرکت‌های فروش اینترنتی و بازاریابی غیرمجاز، گفت: ممکن است این شرکت‌ها به دنبال سوءاستفاده از اعتماد مردم باشند، بنابراین باید نظارت بر نحوه فعالیت این شرکت‌ها افزایش پیدا کند و فروشگاه‌های معتبر اینترنتی به مردم معرفی شود.

عباسی با اشاره به لزوم راه‌اندازی بازارچه‌های فروش محصولات کشاورزی در سطح شهرها، عنوان کرد: عرضه مستقیم محصولات در غرفه‌های این بازارچه‌ها موجب کنترل قیمت‌ها و ایجاد رقابت در بین اصناف برای عرضه محصولات با قیمت مناسب می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این بازارچه‌ها فرصتی برای عرضه محصولات تولیدی است که به علت قطع صادرات امکان فروش این محصولات در خارج از کشور وجود ندارد، همچنین این بازارچه‌ها موجب حمایت از تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در سال جهش تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید علت تعلل در ایجاد این بازارچه‌ها را به صورت مکتوب ارائه دهد، تأکید کرد: تا زمانی که شهرداری مکان مناسبی را برای ایجاد این بازارچه‌ها در نظر بگیرد، ادارات اگر فضای مناسبی در اختیار دارند به ایجاد بازارچه اختصاص دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم از کشف ۳۷۱ تن شکر احتکار شده در استان خبر داد و گفت: کشف این محموله در راستای اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی انجام گرفت.

سجاد رستمی گفت: این پرونده جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین تخلف ۳۳ واحد صنفی محرز شد که پلمب تعدادی از این واحدها در دستور کار قرار گرفت.

عناوین برگزیده