تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۰۷۹۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

عدم تناسب زیرساخت‌ها با میزان ورود نقدینگی

می متالز - میزان نقدینگی و علاقه ورود به بازار سرمایه تناسبی با زیرساخت‌ها و نظام معاملاتی نداشته و از سوی دیگر نظام عدالت و شفافیت را تا حدودی مخدوش می‌کند که این مسائل را می‌توان نقص و نقطه ضعفی بزرگ برای بورس عنوان کرد.
عدم تناسب زیرساخت‌ها با میزان ورود نقدینگی

به گزارش می متالز، فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک دی با اشاره به مشکلات سامانه معاملاتی گفت: شفافیت در انجام معاملات به دسترسی یکسان آحاد استفاده کنندگان و فعالان بازار بستگی دارد.

 
وی ادامه داد: این میزان نقدینگی و علاقه ورود به بازار سرمایه تناسبی با زیرساخت‌ها و نظام معاملاتی نداشته و از سوی دیگر نظام عدالت و شفافیت را تا حدودی مخدوش می‌کند که این مسائل را می‌توان نقص و نقطه ضعفی بزرگ برای بورس عنوان کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مشکلات موجود تصریح کرد:اعمال تحریم‌ها و شرکت‌های provider از یک سو و عدم برنامه ریزی از جانب مسئولین از سویی دیگر ایجاد مشکل کرده است.
 
مدیرعامل کارگزاری بانک دی گسیل نقدینگی به بازار را عاملی برای پررنگ شدن این نقیصه دانست و گفت: بازار منبعث از سیاست‌های پولی و اقتصادی دولت بیشتر مشکل سامانه را احساس کرده و این جمله که «چون ظرفیت وجود ندارد بنابراین نباید نقدینگی وارد شود» اشتباه است. 

آقابزرگی خاطر نشان کرد: لازم است با اولویت نسبت به رفع مشکل و نقص بزرگ در سیستم معاملات اقدام شده و با میزان انگیزه ایجاد شده انتظار می‌رود که مسئولین اقتصادی در راس، چون وزیر اقتصاد واعضای شورای عالی بورس این موانع را برطرف کنند.
عناوین برگزیده