تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۰۷۹۲۹
سرویس خبر : انرژی

اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان یزد در سال ۹۹

می متالز - مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از پوشش ۱۰۰ درصدی شهرستان ابرکوه به‌عنوان یکی از مراکز بزرگ پرورش دام و طیور و کشت گلخانه‌ای در استان یزد خبر داد.
اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان یزد در سال ۹۹

به گزارش می متالز، علی‌اکبر میدانشاهی گفت: با اجرای ۵۷۵ کیلومتر شبکه فلزی و پلی اتیلین در شهرستان ابرکوه، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی این شهرستان به شبکه گاز طبیعی متصل شده و شرکت به دنبال توسعه شبکه‌های گازرسانی در بخش صنعت و گازدار کردن متقاضیان جدید است.

وی ادامه داد: تاکنون در شهرستان ابرکوه ۱۳ هزار و ۳۶۶ علمک نصب‌شده که از این تعداد، نصب ۱۹۷ علمک در سال ۹۸ بوده و با جذب ۵۶۳ مشترک جدید در این سال، در مجموع ۲۱ هزار و ۳۷۶ مشترک اعم از خانگی، تجاری و صنعتی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند. بخش خانگی، کارخانجات فولاد و کارخانجات کاشی بیشترین مقدار مصرف را میان تمامی مشترکان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای مناسب شهرستان ابرکوه برای کشاورزی و به‌ویژه کشت گلخانه‌ای و همچنین تعدد مراکز دامداری و دامپروری، یکی از برنامه‌های این شرکت را تأمین گاز طبیعی به‌عنوان یکی از زیرساخت مهم و عاملی برای توسعه بخش‌های مذکور عنوان کرد و افزود: استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان یک سوخت پاک، می‌تواند تاثیری بسزا در افزایش بهره‌وری صنایع بهره‌مند از این نعمت الهی و بالا بردن کیفیت محصولات کشاورزی و دامی داشته باشد.

میدانشاهی در پایان تأکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید، برنامه این شرکت، اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه به‌منظور اتصال ۲۳ واحد صنعتی جزء به شبکه گاز طبیعی و همچنین نصب ۲۰۰ علمک پراکنده در شهرستان ابرکوه است که این موضوع نشان‌دهنده نفوذ گاز طبیعی در اقصی نقاط این شهرستان، با وجود وسعت زیاد آن است.

عناوین برگزیده