تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۱۰۷۹۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

فرمان بورس در دست پالایشی ها و دارویی ها

می متالز - صنعت پالایشی، صنعت سودآوری است و ارزش جایگزینی پالایشگاه های کشور هم بالا است‌. از این رو به نظر می رسد هر خبر مثبتی مربوط به این صنعت، اثر مثبتی هم بر روند کلی بازار سرمایه خواهد داشت.
فرمان بورس در دست پالایشی ها و دارویی ها

به گزارش می متالز، بازار امروز شروع بدی نداشت ولی در نهایت با افت بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل به کار خود پایان داد. این در حالی بود که خبرهای خوب از سمت پالایشگاه ها، "پارسان" و "تاپیکو" را برای فعالان این بازار جذاب کرده بود.

مسیح زرگر خرازی در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: روند بازار سرمایه چندان بر مبنای تحلیل بنیادی بازار نیست؛ ولی دو فاکتور را در حرکت بازار سرمایه در ماه های آینده اثرگذار ارزیابی میکنم. نرخ استقراض و نرخ ارز. در حال حاضر اکثر کالاهایی که در فضای اقتصادی کشور معامله می شوند و همچنین اکثر سهم ها، با دلار تقریبا ۲۴ هزار تومانی قیمت گذاری شده اند و به نوعی، افزایش نرخ ارز در بازارهای مختلف پیشخور شده است.

وی افزود: اما روند کلی بازار سرمایه را صعودی پیش بینی می کنم و معتقدم بازار سرمایه تا پایان سال جاری پتانسیل رشد ۵۰ درصدی را دارد. ضریب نفوذ بازار سرمایه در کشور ما رشد زیادی داشته و این افزایش ضریب نفوذ و حضور سرمایه گذاران جدید در این بازار در کنار پیش بینی افزایش نرخ ارز و شکست مقاومت ۱۸ هزار تومانی، چشم انداز مثبتی برای بازار سرمایه ترسیم می کند.

این فعال بازار سرمایه در رابطه با تاثیر اتفاقات مثبت صنعت پالایشی بر روند بازار سرمایه اظهار کرد: به هر حال افزایش سرمایه پالایشگاه ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، برای بازار سرمایه جذاب خواهد بود؛ ولی باید دید ارزش زمین و ساختمان در هر پالایشگاه چقدر با ارزش دفتری متفاوت است. صنعت پالایشی، صنعت سودآوری است و ارزش جایگزینی پالایشگاه های کشور هم بالا است‌. از این رو به نظر می رسد هر خبر مثبتی مربوط به این صنعت، اثر مثبتی هم بر روند کلی بازار سرمایه خواهد داشت.

زرگر در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: در شرایط فعلی به نظر می رسد صنعت دارو، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

عناوین برگزیده