تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۴۵
بازدید: ۳۹۵
کد خبر: ۱۰۷۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلایل کاهش سودآوری شرکت نورد و تولید قطعات فولادی اعلام شد

می متالز - افزایش چشمگیر حاشیه سود ناخالص این شرکت در شش ماهه اول سال جاری، موجب افزایش قیمت قراضه موجب بالا رفتن قیمت تمام شده کالای فروش رفته برای دوره منتهی به ۹۶/۰۸/۳۰ گردیده است و سود ۸ ماهه را به نسبت ۶ ماهه کاهش داده است.
دلایل کاهش سودآوری شرکت نورد و تولید قطعات فولادی اعلام شد

به گزارش می متالز به نقل از نوآوران امین ، سید تقی شهرستانی مدیرعامل شرکت نورد و تولید قطعات فولادی طی شفاف سازی در سامانه کدال دلایل کاهش سودآوری شرکت نورد و تولید قطعات فولادی را اعلام کرد.

به گفته ی وی، افزایش چشمگیر حاشیه سود ناخالص این شرکت در شش ماهه اول سال جاری ، به علت راه اندازی پروژه توسعه ذوب ۴ بوده که جایگزین خرید اسلب وارداتی از فولاد مبارکه و خوزستان شده ودر نتیجه حاشیه سود شرکت در این دوره را به نحو چشمگیری افزایش داده است . متاسفانه در ماههای مهر و آبان قیمت قراضه که در ابتدای سال با نرخ هر کیلو ۹,۰۰۰ ریال وارد کارخانه میشد ، افزایش یافته و در دوره منتهی به ۹۶/۰۸/۳۰ بالغ بر هر کیلو ۱۶,۰۰۰ ریال تحویل گردیده است . این در حالی است که در این مدت قیمت فروش محصولات ورق شرکت ثابت بوده است.

با توجه به محاسبات سود و زیان و قیمت تمام شده کالای فروش رفته در طی دوره به صورت میانگین انجام می شود ، افزایش قیمت قراضه موجب بالا رفتن قیمت تمام شده کالای فروش رفته برای دوره منتهی به ۹۶/۰۸/۳۰ گردیده است و سود ۸ ماهه را به نسبت ۶ ماهه کاهش یافته است .

نورد و تولید قطعات فولادی در دوره ۶ ماهه منتهی به ۹۶/۰۶/۳۱ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۷۵۷ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸۰% رشد داشته است. این شرکت براساس عملکرد ۶ ماهه پیش بینی فعلی سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ را ۱۱۰% پوشش داده است.

عناوین برگزیده