تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۱۰۸۰۲۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار خراسان شمالی دستور داد:

عدم تعهد ایمیدرو به اجرای تفاهم نامه آلبلاغ به رییس جمهور گزارش شود

می متالز - استاندار خراسان شمالی امروز به معاون اقتصادی استانداری استان دستور داد موضوع و جزییات عدم تعهد هلدینگ ایمیدرو در قبال عمل به تفاهم نامه امضا شده در زمینه انجام پی جویی و اکتشاف مواد معدنی سرب و روی در منطقه آلبلاغ و استقرار نیروهای حفاظتی در این منطقه گزارش تا این مساله تعیین تکلیف شود.
عدم تعهد ایمیدرو به اجرای تفاهم نامه آلبلاغ به رییس جمهور گزارش شود

به گزارش می متالز، طاهر رستمی، فرماندار شهرستان اسفراین امروز در جلسه بررسی مصوبات و تفاهم نامه های سفر ریس جهمور به خراسان شمالی از عدم تعهد هلدینگ ایمیدرو در قبال آغاز و انجام پی جویی ها و اکتشاف مواد معدنی سرب و روی در منطقه معدنی آلبلاغ گلایه و انتقاد کرد.

رستمی گفت: این هلدینگ در سفر رییس جمهور به استان در تیر ماه سال 98 در این زمینه تفاهم نامه منعقد کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: این هلدینگ همچنین بر استقرار تیم حفاظتی به منظور برقراری امنیت در این منطقه معدنی نیز تعهد داده بود اما متاسفانه این هلدینگ تا به کنون به این تعهد خود عمل نکرده و اخیرا نیز اعلام کرده است که نمی تواند چنین تیمی را در این منطقه مستقر کند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که حفاظت از این منطقه معدنی توسط 70 درصد از نیروهای نیرو.ی انتظامی شهرستان اسفراین انجام می شود درحالیکه این نهاد برای انجام وظایف اصلی خود در این شهرستان با کمبود نیرو مواجه است.

فرماندار اسفراین با بیان اینکه به علت برداشت های غیر مجاز سودجویان از مواد معدنی سرب و روی این منطقه معدنی، تعداد کشته های ماه های اخیر این منطقه به اندازه متوفیان بیماران کرونایی این شهرستان شده است، خواستار شد: موضوع انجام پی جویی، اکتشاف و فرآوری مواد معدنی سرب و روی در منطقه آلبلاغ یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شود.

رستمی افزود: مساله آلبلاغ به مثنوی 70 من تبدیل شده است و در تمامی جلسات شورای تامین شهرستان اسفراین دغدغه های این منطقه معدنی مطرح و درباره آن گفت و گو می شود.

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در این جلسه به معاون اقتصادی استانداری استان دستور داد تا مکاتباتی را به رییس جمهور و وزیر صمت در زمینه عدم تعهد هلدینگ ایمیدرو همچنین هلدینگ ایدرو و سایر موسسات بخش خصوصی کشور که قصد سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با بخش صنعت و معدن خراسان شمالی را داشته اند و در تیر ماه سال 98 در سفر رییس جمهور به استان برای انجام آنها تفاهم نامه منعقد کرده اند را تشریح و اعلام کند درباره رویه این شرکت ها با استان خراسان شمالی تصمیم گیری شود.

منبع: عصر اترک
عناوین برگزیده