تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۰۸۱۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس خبر داد:

آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس و اعتبار نامه تاجگردون

می متالز - نماینده مجلس آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه و مربوط به خانه های خالی را اعلام کرد و درباره بررسی اعتبار نامه تاجگردون توضیح داد.
آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس و اعتبار نامه تاجگردون

به گزارش می متالز، ناصر موسوی لارگانی در خصوص آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه که در مجلس مطرح اما بی نتیجه مانده  گفت: برای طرح مجدد این موضوع به امضای نمایندگان نیاز است و در صورت تمایل دولت باید مجدداً لایحه ایی به هیئت رئیسه جدید مجلس ارسال شود.

وی افزود: دو روز پیش نیز طرحی در رابطه با خانواده و جمعیت به عنوان اولین طرح مجلس یازدهم اعلام وصول شد و احتمال مطرح شدن طرح مالیات بر عایدی مسکن با توجه به وضعیت فعلی بازار مسکن و رشد قیمت ها  زیاد است.

این نماینده در خصوص تاثیرات احتمالی عملیاتی شدن مالیات برعایدی سرمایه مسکن توضیح داد: این طرح موجب خواهد شد تا دارندگان خانه های خالی، سرمایه را به صورت خانه‌ نگهداری نکنند تا مجبور به پرداخت مالیات سالانه شوند اما تاثیر شدیدی بر قیمت مسکن نخواهد داشت.

موسوی لارگانی در مورد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون هم گفت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شعبه پنج روز فرصت داشت تا اعتبارنامه های ارجاعی را بررسی کند که 17 اعتبار نامه بررسی شد اما به دلیل اعتراض 9 نماینده به اعتبارنامه تاجگردون و مکاتبه شعبه با شورای نگهبان برای بررسی مدارک ارائه شده معترضین در مهلت پنج روزه این اعتبار نامه بررسی نشد.

وی ادامه داد: دیروز مهلت پنج روزه به پایان رسید و طبق آئین نامه داخلی مجلس، درخواست مهلت پنج روز دیگر مطرح و با موافقت هیئت رئیسه مجلس مقرر شد تا یکشنبه آینده برای بررسی اعتبارنامه تاجگردون اقدام شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده