تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۰۸۱۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان مالیاتی خبر خوش داد:

بخشودگی۹۰ درصدی جرائم شرکت های تولیدی با پرداخت مالیات تا ماه آینده

می متالز - رئیس سازمان مالیاتی با برآورد فرار مالیاتی ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومانی گفت: اگر تا پایان تیر اصل بدهی و جرائم پرداخت شود،۹۰ درصد برای بخش تولید و ۸۰ درصد برای غیر‌ تولید بخشودگی خواهیم داشت.
بخشودگی۹۰ درصدی جرائم شرکت های تولیدی با پرداخت مالیات تا ماه آینده

به گزارش می متالز، امیدعلی پارسا در حاشیه جلسه تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرار مالیاتی با هیچ توجیه و عذر و بهانه‌ای قابل پذیرش نیست و برای کاهش آن از ظرفیت تراکنش بانکی مودیان بانکی استفاده می‌کنیم. بخشنامه‌ای برای مقابله با معاملات صوری و کاغذی تنظیم شده ‌و همکاران به زودی همه افرادی که فرار مالیاتی داشته‌اند را شناسایی می‌کنند.

وی افزود: فرار مالیاتی کاری مجرمانه و غیرقانونی است براساس برآوردهایی که صورت گرفته رقم کل فرار مالیاتی بین 40 تا 45 هزار میلیارد تومان است. سال 98 با وجود همه تحریم‌ها شاهد توفیق بزرگی در حوزه نظام مالیاتی بودیم به طوری‌که 102 درصد کل درآمدهای مصوب وصول شد.

این مقام مسوول ادامه داد: مهم این است که این درآمدهای مالیاتی با تکیه بر سیاست‌هایی تحت عنوان وصول با اصول انجام گرفته و با تمرکز بر بخش های که امکان وصول درآمد بیشتری بود و حداقل کردن فشار بر بخش تولید اتفاق افتاد. سال گذشته بخشودگی مالیاتی منظمی داشتیم سال جاری نیز تا پایان تیرماه فرصت دادیم اگر اصل بدهی و جرایم پرداخت شود، 90 درصد برای بخش تولید و 80 درصد برای غیر تولید بخشودگی خواهیم داشت و این روند از ماه های بعد دو درصد کاهش پیدا می‌کند.

پارسا عنوان کرد: سال جاری بخش هوشمندسازی نظام مالیاتی را به عنوان مهمترین اولویت دنبال می‌کنیم، همچنین الکترونیکی کردن مالیات نقل و انتقالات املاک مسکونی مورد توجه قرار می گیرد به گونه‌ای که نقل و انتقالات ملک مسکونی فقط در دفاتر ثبت انجام می‌شود و نیازی به مراجعه امور مالیاتی نیست.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده