تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۱۰۸۲۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر راه و شهرسازی در نشست اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل:

بهسازی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در دستور کار وزارت راه / وزارتخانه برای اجرای پروژه ها به ۲ میلیون تن قیر نیاز دارد

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم قیر وزارت راه و شهرسازی در بودجه سال ۹۹، سهم ۴۸ درصدی است که امیدوارم این میزان کاملا تخصیص یابد زیرا وزارت راه برای اجرای پروژه ها به حدود ۲میلیون تن قیر نیاز دارد.
بهسازی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در دستور کار وزارت راه / وزارتخانه برای اجرای پروژه ها به ۲ میلیون تن قیر نیاز دارد

به گزارش می متالز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل، با آرزوی موفقیت برای نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: دغدغه های مطروحه نمایندگان استان اردبیل درباره وضعیت پروژه راه آهن اردبیل و راه های موصلاتی در شهرها و راه های روستایی کاملا صحیح است، البته وزارت راه و شهرسازی اقدامات بسیاری را برای بهبود وضعیت صورت داده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای بهبود وضعیت پروژه های عمرانی کشور این بود که وزارتخانه در زمان تدوین لایحه بودجه سال 99، به صورت اختصاص لایحه ای را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرد تا بر اساس آن، لایحه نهایی بودجه بسته شود.

 

افزایش 40 درصدی بودجه عمرانی در سال 99

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، به صورت میانگین بودجه عمرانی  حدود 40 درصد افزایش یافته است، همچنین در لایحه بودجه سال 99 با استفاده از تبصره 19، از منابع اعتباری غیردولتی در حوزه نگهداری راه ها استفاده شده است، از این رو قرار است که از این روش برای برخی پروژه های باقی مانده استفاده کنیم.

 

پیشرفت بالای پروژه راه آهن اردبیل

اسلامی با اشاره به پیشرفت بالای پروژه راه آهن اردبیل، افزود: خوشبختانه روند اجرای راه آهن اردبیل بسیار مثبت است، از این رو تنها مانع ما برای تکمیل این پروژه سرما و بخبندان در زمستان سال جاری خواهد بود در غیر این صورت هیچ دلیل برای توقف کار وجود ندارد.

 

اجرای طرح ابرار برای محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح ابرار برای محرومیت زدایی مناطق، گفت: این طرح در بهبود شرایط مناطق محروم بسیار اثرگذار است، البته متأسفانه در سال 98 روند تخصیص قیر بسیار نامطلوب بود، به طوری که نسبت به سال 97 تنها یک هشتم محقق شد.

 

وزارت راه و شهرسازی توسعه و بهسازی 3 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی را دردستور کار قرار دارد

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی توسعه و بهسازی 3 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی را دردستور کار قرار دارد، گفت: در سال گذشته 2 هزار کیلومتر راه روستایی با اولویت مناطق محروم در دستور کار قرار گرفت.

اسلامی بر ضرورت تخصیص قیر به پروژه های عمرانی تأکید کرد و گفت: سهم قیر وزارت راه و شهرسازی  در بودجه سال 99، سهم 48 درصدی است که امیدوارم این میزان کاملا تخصیص یابد زیرا وزارت راه برای اجرای پروژه ها به حدود 2 میلیون تن قیر نیاز دارد.

عناوین برگزیده