تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۴۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۰۸۲۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون تکنولوژی فولاد مبارکه خبر داد:

حرکت فولادمبارکه به عنوان پیشتاز در صنعت فولاد در مسیر دیجیتالی شدن

می متالز - معاون تکنولوژی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به عنوان شرکت پیشتاز در صنعت فولاد در مسیر دیجیتالی شدن در حرکت است.
حرکت فولادمبارکه به عنوان پیشتاز در صنعت فولاد در مسیر دیجیتالی شدن

به گزارش می متالز، سید مهدی نقوی در جلسه کلنگ زنی احداث مرکز نوآوری تحول و دیجیتال در فولاد با اشاره به تدوین استراتژی در دهه آینده تعریف شده است، بیان کرد: مهم ترین داده حرکت دنیا بر اساس نسل چهارم است.

وی ادامه داد: بحث سیر تحول فولاد در آینده و توسعه محصول اقتصاد چرخی همان دیجیتال کردن آن است که باید معادن و منابع و چرخه عمر در آن لحاظ شود.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه با اشاره به اینکه مطلب که در این راستا نسل یک تا ۳ در صنعت انقلاب اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ما به عنوان نماینده ایمیدرو و فولاد بحث اقتصاد نسل چهارم را داریم که بخشی از آن دیجیتالی کردن این صنعت است.

وی در راستای این امر که شفافیت اطلاعات، تصمیم‌های متمرکز و اینکه چگونه سیستمی شدن به انسان کمک کند نیز مورد توجه است، گفت: در تحول دیجیتال ۲۰حوزه مختلف وجود دارد و برای تک تک آنها استراتژی تعریف شده و البته چالشهایی در این زمینه وجود دارد.

نقوی با بیان این مساله که با مرکز مکنزی ارتباط داشتیم که بر اساس اظهار نظر آنها این تغییرات و دیجیتالی شدن در ۱۰ سال آینده اتفاق می افتد، افزود: ما نباید در این مسیر عقب باشیم، زیرا کسانی که در این صنعت ورود میکنند توقع بازگشت سرمایه‌گذاری دارند.

وی ادامه داد: بازدهی و عملکرد بهتر سیستم، مدیریت صحیح، استفاده بهینه، کیفیت، یادگیری ماشین برای آلیاژهای جدید و موضوع قابلیت ردیابی مسیر را خواهیم داشت، همچنین کاهش مصرف مواد اولیه و انرژی نیز از مزایای این طرح است.

این معاون فولادی ضمن اشاره به این مساله که لایه های مختلف تحول دیجیتال شامل یکپارچگی افق و یکپارچگی عمودی است، گفت: چالشی که مطرح است تهدید سایبری است و فولادمبارکه روزانه ۴هزار اتک دارد و تا امروز توانسته خود را محافظت کند و به این موضوع یاید توجه شود.

وی اضافه کرد: جنبه های اجتماعی دیجیتالی شدن کاهش تعداد نیروی انسانی به دلیل استفاده از رباتهاست و فرهنگ سازی دیجیتال یکی از شاخه های اصلی در این کار به حساب می آید.

نقوی با تاکید بر این موضوع که زبان مشترک و مسیر جدید آموزشی و یادگیری و آموزش آن نیز در این طرح مهم است، اظهار کرد: طراحی اکوسیستم نو آوری و مدل کسب و کار مرکز نوآوری در پیش روست و با تاسیس پژوهشکده می توانیم پیرو حرکت در حوزه تحول دیجیتال فناوری جدید را داشته باشیم.

عناوین برگزیده