تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۶
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۰۸۲۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محمودزاده خبر داد؛

تحقیق و تفحص از گمرک را در مجلس یازدهم پیگیری می کنیم/نمیگذاریم مافیا به اهداف خود برسند

می متالز - منتخب مهاباد در مجلس یازدهم با انتقاد از کمیسیون اقتصادی مجلس دهم مبنی بر تحویل ندادن گزارش تحقیق و تفحص از گمرگ به هیات رئیسه و قرائت آن در صحن مجلس تصریح کرد: تحقیق و تفحص از گمرگ را در مجلس یازدهم پیگیری می کنیم و اجازه نمی دهیم تا مافیا به اهداف خود برسند.
تحقیق و تفحص از گمرک را در مجلس یازدهم پیگیری می کنیم/نمیگذاریم مافیا به اهداف خود برسند

به گزارش می متالز، منتخب مهاباد در مجلس یازدهم با انتقاد از کمیسیون اقتصادی مجلس دهم مبنی بر تحویل ندادن گزارش تحقیق و تفحص از گمرگ به هیات رئیسه و قرائت آن در صحن مجلس تصریح کرد: تحقیق و تفحص از گمرگ را در مجلس یازدهم پیگیری می کنیم و اجازه نمی دهیم تا مافیا به اهداف خود برسند.

جلال محمود زاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به ضرورت تحقیق و تفحص از گمرک کشور و جلوگیری از قاچاق کالا به داخل گفت: مجلس دهم در این زمینه تحقیق و تفحصی انجام داد اما مافیا مانع به سرانجام رسیدن این تحقیق و تفحص شدند.

وی با اشاره به بی اثر شدن تحقیق و تفحص مجلس دهم با توجه به پایان عمر این مجلس افزود: شنیدیم که کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گزارش این تحقیق و تفحص را به هیات رئیسه مجلس تحویل نداد و با وقت کشی چند ماهه و پایان رسیدن عمر مجلس دهم، باعث بی اثر شدن زحمات اعضای تحقیق و تفحص شد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس دهم با تاکید بر اینکه افرادی که با مافیای گمرگ همراهی کردند، باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، صریح کرد: قطعا ما در مجلس یازدهم، از عملکرد گمرگ تحقیق و تفحص خواهیم کرد و از نتایج بررسی و اقدامات همکاران مجلس دهم در این زمینه استفاده می کنیم.

محمودزاده اظهار داشت: متخلفان در گمرگ و مافیایی که مانع قرائت گزارش تحقیق و تفحص مجلس در صحن و ارائه گزارش مذکور به قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده شدند، بدانند که مجلس انقلابی یازدهم، قطعا با تحقیق و تفحص مانع ادامه تخلفات آنها خواهد شد.

وی تاکید کرد: بعد از تشکیل کمیسیونهای تخصصی مجلس یازدهم، تحقیق و تفحص از گمرگ و رسیدگی به تخلفات آن را مطرح ی کنیم.

به گفته این منتخب مجلس یازدهم، تحقیق و تفحص از گمرگ در اولن اولیت های مجلس یازدهم خواهد بود.

تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از گمرک کشور از مرداد سال 97 در مجلس دهم کلید خورد. تحقیق و تفحصی که به رغم انجام هزینه زیاد و صرف وقت نمایندگان به سرانجام نرسید و در ایستگاه آخر متوقف شد و ابتر ماند.

دی ماه سال گذشته به سراغ نادر قاضی پور نماینده ارومیه و رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از گمرگ کشوررفت و در خصوص سرنوشت این گزارش از وی سوال کرد.


قاضی پور در آن زمان از اتمام کار تحقیق و تفحص و تحویل گزارش نهایی هیات به کمیسیون اقتصادی خبر داد و بر قرائت گزارش در صحن مجلس تاکید کرد اما الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس حداقل شش ماه گزارش تحقیق و تفحص از گمرگ را معطل نگه داشت تا اینکه مجلس دهم در ششم خرداد به پایان رسید و طبق آئین نامه داخلی مجلس هر طرح و لایحه ای مراحل نهایی خود را طی نکند و مجلس به پایان برسد، آن طرح و لایحه کاغذ پاره ای بیش نخواهد بود

عناوین برگزیده