تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۱۰۸۳۹۳

بندر شهید رجایی؛ بندری بزرگ با امکاناتی محدود برای رانندگان

می متالز - رانندگان وضعیت امکانات بهداشتی و رفاهی اسکله رجایی را نیز بسیار نامناسب توصیف کرده اند.
بندر شهید رجایی؛ بندری بزرگ با امکاناتی محدود برای رانندگان

به گزارش می متالز، اگرچه معاون عمران بندر شهید رجایی چندی پیش در پاسخ به انتقاد رانندگان از وجود دست‌انداز در خیابان‌های این بندر گفت: در سال گذشته، مناقصه تعمیرات اساسی محورهای ۴، ۵ و مسیر منتهی به در شمالی مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد و هم اکنون در مرحله ابلاغ به پیمانکار است اما رانندگان می‌گویند این اظهارات فقط برای توجیه مشکلات موجود است.

به گفته آنان وضعیت هیچ‌یک از خیابان‌های اسکله شهید رجایی مطلوب نیست و در واقع اکثر مسیرهایی که کامیون‌ها از آنها حرکت می‌کنند به خصوص خیابان‌های جدید الحداثی که طی چند سال گذشته از آنها بهره‌برداری شده به دلیل زیرسازی نامناسب، مشکلات عدیده‌ای دارند.

این رانندگان از مسیولان بندر شهید رجایی می‌پرسند آیا تا به حال از ورودی در اصلی قدیم با کامیون وارد اسکله شده‌اند؟ 

آنان همچنین از این مقامات مسوول خواسته‌اند سری به خیابان‌های منتهی به محوطه خط نقره‌ای، خیابان روبه‌روی کالای سریع و مسیرهای منتهی به محوطه آتش زا و... بزنند تا متوجه شوند تمام خیابان‌های جدیدی که احداث شده وضعیت درستی ندارند.

رانندگان همچنین وضعیت امکانات بهداشتی و رفاهی اسکله رجایی را نیز بسیار نامناسب توصیف کرده و در مورد نمازخانه این اسکله خطاب به معاون عمران بندر شهید رجایی عنوان کرده‌اند آیا شما حاضرید یک رکعت نماز در نمازخانه پارکینگ پورمراد بخوانید؟

به گفته آنان وضعیت نمازخانه پورمراد در این اسکله نیز بسیارنامناسب است به طوری‌که نمی‌توان نام آن را عبادتگاه گذاشت.

معاون عمران بندر شهید رجایی چندی پیش در پاسخ به انتقاد راننده‌ای که با انتشار فیلمی وضعیت ورودی باسکول بارگیری گندم اسکله شهید رجایی را به دلیل وجود دست‌اندازها نامناسب توصیف و درخواست رسیدگی به این وضعیت را کرده بود، گفت: این مسیر مربوط به یکی از تقاطعات بندر شهید رجایی است که به دلیل نوع بارهایی که در این بندر حمل می‌شود، روسازی آسفالتی برای آن به هیچ وجه جوابگو نیست.

عباس کمالی افزود: در همین زمینه پس از انجام مطالعات جامع ترافیکی و فنی در سال گذشته و همچنین همکاری معاونت  مهندسی و توسعه امور زیربنایی و مدیر کل مهندسی و عمران سازمان بنادر و دریانوردی در تأمین اعتبار لازم (۹۰۰ میلیارد ریال)، مناقصه تعمیرات اساسی محورهای ۴، ۵ و مسیر منتهی به در شمالی مجتمع بندری شهید رجایی در روزهای پایانی سال گذشته برگزار شد و هم اکنون در مرحله ابلاغ به پیمانکار است.

او این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان و تاکید کرد: همچنین برای اولین بار در سطح بنادر کشور از شیوه روسازی بتن الیافی درز دار در مسیرهای ذکر شده استفاده خواهد شد که علاوه بر عمر طولانی، هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به حداقل ممکن می‌رساند.

معاون اجرایی بندر شهید رجایی ادامه داد: بر این اساس کار اجرایی این دو محور با روش نوین بتن الیافی انجام می‌شود که طول عمر بسیار بالایی دارد و در هزینه‌های تعمیر و نگهداری، صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد داشت.

عناوین برگزیده