تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۰۸۴۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی سهام عدالت خبر داد:

رد شایعه فروش سهام عدالت با قیمت ۴۵۰ هزارتومان

می متالز - سخنگوی سهام عدالت گفت: در روز گذشته فقط در یکی از بانک‌های عامل، درصد‌های متفاوتی از سهام عدالت ۹۰ هزار سهامداری که سفارش فروش ثبت کرده بودند به قیمت ۱۷۶ هزار میلیارد تومان فروخته شد.
رد شایعه فروش سهام عدالت با قیمت ۴۵۰ هزارتومان

به گزارش می متالز، حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت با رد این شایعه که بانک‌ها سهام عدالت را به قیمت ۴۵۰ هزار تومان فروخته اند، اظهار کرد: در پی تماس‌هایی که شعب بانک‌ها داشتیم همه بانک‌ها این خبر را رد کردند.

وی با اشاره به انجام اولین سفارش فروش سهام عدالت توسط بانک ملی در روز گذشته ادامه داد: در مجموع ۹۰ هزار نفری که در خواست فروش درصد‌های متفاوتی از سهام خود را به این بانک ارائه داده بودند که در آن همه رقم سهام عدالت از یک میلیون تومانی تا ۵۳۲ هزار تومانی و رقم‌های کمتر و بیشتر وجود دارد، این سهام به صورت تجمیعی ۱۷۶ میلیارد تومان فروش رفته است.

براساس این گزارش، مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به استناد مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از روز سه شنبه مورخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ تا تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ امکان خرید سهام در شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت به شرح ذیل فراهم است:

۱- آن‌دسته از کارگزارانی که بر اساس اختیارات محوله به کمیته پایش ریسک بازار به موجب بند ۴-۴ پانصد و هشتاد و هفتمین صورتجلسه مورخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ هیات مدیره، به تشخیص کمیته یاد شده به عنوان کارگزاری پر ریسک تشخیص داده شوند، مجاز به ارایه خدمت به عنوان کارگزار عامل فروش در خصوص مشمولین سهام عدالت نیستند.

۲- انجام معاملات در شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت طی جلسه معاملاتی روزانه به صورت عادی و بلوک در نماد مربوطه با هماهنگی با ناظر بازار قابل انجام است.

۳- کمترین قیمت معامله بلوک می‌تواند حداکثر یک درصد پایین‌تر از قیمت پایانی نماد معاملاتی عادی (خرد) در لحظه معامله بلوک آن سهام بلوک به درخواست کارگزار و پس از انجام بررسی، توسط بورس قابل تایید است.- ۴- در صورت تجمیع سفارش و اجرای شرایط واگذاری به صورت بلوک، کارگزار می‌تواند هر نیم‌ساعت در ساعات معاملاتی بازار اقدام به واگذاری بلوک به شرح بند ۳ کنند.

۵- زمان شروع معامله پس از پایان جلسه معاملاتی در بازار ۴ هر روز از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴:۰۰ و بدون مرحله سفارشگیری است.

۶- انجام معامله پس از پایان جلسه معاملاتی (از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۴:۰۰) تنها در قیمت پایانی نماد اصلی در روز انجام معامله امکانپذیر است.

۷- خرید برای کلیه سرمایه گذاران اعم از حقیقی، حقوقی امکانپذیر است.

۸- ضروری است کارگزاران نسبت به ورود سفارش تنها با اعتبار روز اقدام کنند.

کلیه دارندگان سهام عدالت که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده اند، با استفاده از کد ملی و شماره همراه ثبت شده خود در سامانه سازمان خصوصی سازی می‌توانند نسبت به مدیریت و فروش سهام خود اقدام کنند.

عناوین برگزیده