تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۴
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۰۸۴۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت:

دولت بر منابع سهام عدالت ۱۰ سال سلطه داشت

می متالز - سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: دولت بر منابع سهام عدالت ۱۰ سال سلطه داشت یعنی ذره‌ای از منابعی که طبق قانون و فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری که مرحله به مرحله پرداخت اقساط و از وثیقه آزاد و به حساب سرمایه گذاری استانی وارد می‌شد را نداده و در واقع دولت‌ها خلاف فرمان هشت ماده‌ای و قانون مصوب عمل کردند.
دولت بر منابع سهام عدالت ۱۰ سال سلطه داشت

به گزارش می متالز، اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت درخصوص گزارش عملکرد شرکت‌های موجود در سهام عدالت اظهار کرد: ما پنج سال است که در کدال هستیم و در بورس پذیرفته شدیم.

وی افزود: در طول این ۱۰ سال، دولت بر منابع سهام عدالت سلطه داشته، یعنی ذره‌ای از منابعی که طبق قانون و فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری که مرحله به مرحله پرداخت اقساط و از وثیقه آزاد و به حساب سرمایه گذاری استانی وارد می‌شد را نداده و در واقع دولت‌ها خلاف فرمان هشت ماده‌ای و قانون مصوب عمل کردند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت ادامه داد: با همه این عوامل، تمامی شرکت‌های سرمایه گذاری منابع بسیار محدودی از سهام مردم که در اختیار این شرکت‌ها بوده را بعضا تا ۲۵ برابر آن ارزش افزوده ایجاد کردند. شرکت‌های سرمایه گذاری در یک مرحله توسط سازمان بازرسی کل کشور و در مرحله‌ای دیگر توسط مجموعه بورس ارزیابی کلی شدند و هیچگونه انحراف یا مشکلی که نشان دهد این شرکت‌ها در طول این سال‌ها ناکارامدی داشتند گزارش نشده است.

حیدری خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد ما در کدال آمده است. شرکت‌های سرمایه گذاری در بورس پذیرفته و تحت نظارت بورس هستند و حسابرس بورس بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کند. دولت باید به نسبت سهامی که اقساط آن پرداخت می‌شد سهام را آزاد می‌کرد و به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می‌داد تا آن‌ها بتوانند با آن سهام کار کنند و عملکرد داشته باشند که متاسفانه دولت‌ها چنین کاری نکردند.

وی بیان کرد: براساس قانون و مطابق دستور رهبر معظم انقلاب که در بند ۳ تاکید کردند سهام کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند، در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سازماندهی شود، این سهام را به ما بدهند و یک سال دیگر ارزیابی کنند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت تصریح کرد: در مدت ۴ سال بعد از سال ۱۳۹۵، به صورت غیر قانونی سهام در اختیار دولت مانده بود و تلاش کردند سرمایه گذاری استانی را از طریق لوایح شان حذف کنند. اما با دستور و ابلاغ مقام معظم رهبری مقرر شد تا سهام کسانی که گزینه غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند در اختیار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بماند.

عناوین برگزیده