تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۰۸۴۲۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
دنیامالی:

خانه دار شدن مردم اولویت کمیسیون عمران مجلس

می متالز - نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: اولویت کمیسیون عمران مجلس در حوزه مسکن، توجه به مقوله اقتصاد مسکن است، یعنی چه اقداماتی باید صورت گیرد تا شرایط و زمینه برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان فراهم شود.
خانه دار شدن مردم اولویت کمیسیون عمران مجلس

به گزارش می متالز، احمد دنیامالی با اشاره به ضرورت مدیریت بازار مسکن در کشور، گفت: در شرایط کنونی به دلیل گرانی مسکن، قدرت خرید مردم کاهش یافته و اقشار ضعیف جامعه و زوج های جوان قادر به خرید یا حتی رهن و اجاره مسکن نیستند. از طرف دیگر ارزش پول ملی کاهش یافته که برآیند این مسئله، افزایش لجام گسیخته قیمت مسکن در ماه های اخیر است.

لزوم ارائه یارانه و سوبسیدهای دولتی به حوزه تسهیلات خرید مسکن

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ارائه یارانه و سوبسیدهای دولتی به حوزه تسهیلات خرید مسکن تأکید کرد و گفت: دولت باید به جای هزینهکرد سوبسیدها در بخش های غیرضرور، به حوزه تسهیلات خرید مسکن به اولویت زوج های جوان و اقشار کم درآمد یارانه اختصاص دهد.

وی ادامه داد: قطعا اگر قدرت مالی خریداران با ارائه تسهیلات مناسب تقویت نشود، گرانی مسکن روز به روز بیشتر خود را نشان می دهد و این مسئله در افزایش سن ازدواج به دلیل افزایش قیمت ها اثرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: ما حوزه مسکن را در حیطه سلامتی روحی و روانی جامعه می دانیم، زیرا مسئله مسکن در میزان امید به زندگی اثرگذار است ، بنابراین باید در راستای بهبود وضعیت بازار مسکن و تسهیل کردن فرآیند تأمین مسکن اقدام کرد.

 

اولویت کمیسیون عمران مجلس در حوزه مسکن، توجه به مقوله اقتصاد مسکن است

وی تصریح کرد: به نظر من اولویت کمیسیون عمران مجلس در حوزه مسکن، توجه به مقوله اقتصاد مسکن است، یعنی چه اقداماتی باید صورت گیرد تا شرایط و زمینه برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان فراهم شود. من معتقد هستم در بحث اقتصاد مسکن به ویژه ارائه تسهیلات کم سود باید سرمایه گذاری کلان صورت گیرد.

عناوین برگزیده