تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۱۰۸۴۷۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
به همت کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان و با مشارکت دفاتر تجاری خارج از کشور ایمیدرو انجام شد:

تسهیل توسعه صادرات سنگ های تزئینی/ استان اصفهان پایلوت طرح حمایت ایمیدرو از صنعت سنگ

می متالز - در جلسه مجازی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با رئیس هیات عامل و مدیران ارشد دفاتر خارج از کشور ایمیدرو مقرر شد؛ پتانسیل ها و امکانات دفاتر خارجی ایمیدرو در اختیار کنسرسیوم صادراتی سنگ های تزئینی اصفهان قرار گیرد.
تسهیل توسعه صادرات سنگ های تزئینی/ استان اصفهان پایلوت طرح حمایت ایمیدرو از صنعت سنگ

به گزارش می متالز، در این جلسه که با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، مدیرعامل آسکوتک، مدیرعامل ICS، مدیر عامل تهیه و تولید، مدیر معادن ایمیدرو، دبیر احیا معادن کوچک مقیاس، مدیر آموزش ایمیدرو، رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان و مشاوران و دبیر کمیسیون به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خدادادغریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه بخش زیادی از مشکلات مربوط به صنعت سنگ از طریق تسهیل رویه های وزارت صمت، تسهیل سیاست های صادراتی و تامین مالی بنگاه ها قابل حل می باشد، گفت: سیاست های توسعه صادرات در حوزه سنگ های تزئینی با توجه به وضعیت موجود این محصول و تعداد معادن سنگ غیرفعال و به منظور کمک به رونق صادرات این محصولات باید اصلاح و شرایط تسهیل شود. 
وی سیاست ایمیدرو در کمک به صنعت سنگ اصفهان را دراختیار قرار دادن دفاتر روسیه، ایتالیا، آلمان و قزاقستان و کمک به تسهیل هر چه بیشتر فعالیت های کنسرسیوم صادرات سنگ بیان نمود.

غریب پور اصلاح رویه ها، اجرای طرح جامع و آسیب شناسی را در رونق بخشی به صادرات سنگ های تزئینی و قیمتی مهم ارزیابی کرده و خواستار انجام اقدامات مقتضی توسط مسوولین این حوزه ها شد. غریب پور در پایان جلسه از انجام مذاکراتی با شهرداری برای ایجاد نخستین بازارچه سنگ های تزئینی و قیمتی در اصفهان همچنین از برگزاری جلساتی با گمرک به منظور رفع موانع و مشکلات گمرکی در حوزه سنگ های قیمتی خبر داد. 
مجتبی کاروان، رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با بیان اینکه بخش قابل توجهی ازمشکلات ناشی از تراکم محصولات قابل ارایه به بازار و رفع موانع صادرات در حوزه سنگ اصفهان از طریق تعامل و همراهی سازمان هایی چون ایمیدرو و شرکت های تابعه این مجموعه قابل حل است، گفت: از طریق دفاتر خارج کشور ایمیدرو می توان در حوزه بازاریابی و بازارسازی محصولات اقدام کرد. 
عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان از نهایی شدن اساسنامه شرکتی برای بازرسی و کنترل کیفیت محصولات سنگ تزئینی در روزهای آینده خبر داد و افزود:  این شرکت بر استانداردهای جهانی و نیازهای مشتری خارج کشور و ارایه تضمین کیفی تولیدات، نظارت خواهد داشت.کاروان تصریح کرد: بدین ترتیب دغدغه ناشی از صادرات محصول با کیفیت پایین برطرف می شود. 
وی گفت: به زودی کنسرسیومی از بخش خصوصی برای توسعه صادرات سنگ های تزئینی به منظور جلوگیری از عملکرد جزیره ای در این حوزه در اصفهان ایجاد خواهد شد.
کاروان همچنین خواستار اجرای هر چه سریعتر طرح جامع صنعت سنگ و تشکیل دفاتر خارج کشور کنسرسیوم صنعت سنگ اصفهان در بازارهای مهم سنگ ساختمانی جهان شد. 
جعفر سرقینی، مدیرعامل آسکوتک نیزدر این جلسه ضمن اعلام آمادگی این مجموعه در کمک به افزایش صادرات صنعت سنگ اصفهان، گفت: بخش عمده ای از صادرات سنگ فرآوری شده کشور به عراق، ترکمنستان، آذربایجان و افغانستان تخصیص یافته و استفاده از پتانسیل های دفاتر اروپایی ایمیدرو، ظرفیت بسیار مناسبی برای افزایش میزان صادرات به بازارهای بزرگ جهانی را ایجاد خواهد نمود. 
وجیه اله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز با بیان اینکه طرح آسیب شناسی و طرح جامع صنعت سنگ آغاز شده است، گفت: کنسرسیوم صنعت سنگ اصفهان با هدف برندسازی و کسب بازارهای صادراتی تشکیل شده و برای مدیریت بهتر بازارها آماده برگزاری جلسات مختلف با اتاق بازرگانی و دفاتر خارج از کشور هستیم. 
مجتبی معدودی، مدیر عامل شرکت خدمات صنعتی بازرگانی ( ICS دفتر مستقر در روسیه ) گفت: با کمک دفتر مسکو و آلماتی آماده توسعه هر چه بیشتر صادرات سنگ های ساختمانی در منطقه اوراسیا هستیم. 
احمدرضا بصیری، مسوول کمیته سنگ های تزئینی و مشاور کمیسیون معادن نیز درخواست تاسیس دفتر تخصصی صادرات سنگ در واحدهای خارج کشور ایمیدرو را تشریح نمود و بر تاسیس شرکت های بازرسی بین المللی سنگ در نقاط مختلف کشور به منظور اطمینان از کیفیت کالاهای صادراتی تاکید کرد. 
حسام الدین فرهادی نسب، مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در پایان این جلسه پیشنهاد داد در این مرحله می توان با تنظیم تفاهم نامه و معرفی رابط بین کمیسیون معادن و دفاتر خارجی ایمیدرو هر چه سریعتر به سمت اجرایی شدن و امضای قرارداد حرکت کرد.

عناوین برگزیده