تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۰۸۴۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تولید محصولات اصلی "ذوب" بیش از یک درصد نبوده است/ فروش صادراتی متاثر از شرایط آتی خواهد بود

می متالز - منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن در نامه ای به مدیریت نظارت بر ناشران بورسی نوشت: بازگشت به نامه واصله از سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر لزوم رعایت ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان (پیوست 1) به استحضار می رساند شیوع ویروس کرونا طی دو ماه گذشته اگرچه منجر به کاهش ورود مواد اولیه به شرکت گردید ولی تاثیر منفی آن بر تولید محصولات اصلی شرکت در مقایسه با سال گذشته بیش از یک درصد نبوده است.
تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تولید محصولات اصلی "ذوب" بیش از یک درصد نبوده است/ فروش صادراتی متاثر از شرایط آتی خواهد بود

به گزارش می متالز، وی گفت: بدین ترتیب این شرکت ضمن رعایت مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا موفق به تولید 179201 تن محصول اصلی در فروردین ماه 1399 شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تنها یک درصد کاهش تولید داشته است. همچنین فروش شرکت در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته، ولی عملکرد شرکت به ویژه در حوزه صادرات با توجه به تاثیر فراگیر این ویروس در بازارهای جهانی و احتمال ادامه دار بودن آن در ماه های آتی که ممکن است بر کاهش تقاضا و کاهش قیمت های جهانی نیز تاثیر گذار باشد، متاثر از شرایط آتی خواهد بود. اگرچه کاهش قیمت های صادراتی، به طور معمول کاهش قیمت مواد اولیه وارداتی نظیر زغال و کک را هم به همراه خواهد داشت.

 یزدی زاده در بند پایانی نامه خود به بورس آورده است: بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

عناوین برگزیده