تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۶
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۰۸۵۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چالش‌های ارزی رقابت با چینی‌ها

می متالز - مقاطع برنجی از فلزاتی هستند که استحکام بیشتری نسبت به مس دارند و در صنایع مختلف ساختمانی مانند اتصالات، ابزارآلات، شیرآلات، پیچ، رادیاتورسازی، صنعت خودروساز و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.
چالش‌های ارزی رقابت با چینی‌ها

به گزارش می متالز، ۶۰ واحد تولیدکننده مقاطع برنجی در کشور مشغول به فعالیت هستند که سالانه ۳۰۰ هزار تن مقاطع برنجی تولید می‌کنند. البته بیشتر این واحدهای تولیدی با یک‌سوم ظرفیت خود درحال تولید هستند و بخشی از مشکلات آن به رکود بازار و برخی نیز به تهیه مواد اولیه بازمی‌‌گردد. تولیدکنندگان این صنف از تهیه مواد اولیه و گران بودن قیمت آن، بازگشت نرخ ارز حاصل از صادرات و مالیات ارزش‌افزوده گلایه‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت تولیدات ریابی که یک شرکت تولیدکننده شیرآلات است، عنوان کرد: تولیدکنندگان در این صنف مواد اولیه خود را با قیمت ارز آزاد تهیه می‌کنند، از سویی هزینه‌های تولید نیز چند برابر شده است، اما برای بازگشت نرخ ارز خود مجبورند آن را به قیمت ارز دولتی بازگردانند. اگر این شرایط ادامه داشته باشد، دیگر کالای ما با کالاهای خارجی به‌ویژه کالاهای چینی‌ها رقابت‌پذیر نخواهد بود. علی هوشمند در ادامه با اشاره به این موضوع که در سال‌جاری آماده جهش تولید هستیم، تاکید کرد: برای افزایش تولید برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌ایم، اما موضوع آن است که برای جهش تولید باید تمام زیرساخت‌های آن آماده و مهیا باشد.

عناوین برگزیده