تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۱۰۸۵۴۸
در قالب مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد

آغاز همکاری میان دولت، صنعت و دانشگاه

می متالز - رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: فصل مشترکی میان دولت، صنعت و دانشگاه در قالب ایجاد مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد در پارک علم و فناوری تهران آغاز شده است.
آغاز همکاری میان دولت، صنعت و دانشگاه

به گزارش می متالز، عباس زارعی هنزکی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی مرکز نوآوری تحول در فولاد مبارکه اصفهان که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد افزود: امروز فصل مشترکی بین دولت، صنعت و دانشگاه است و ما بیش از ۶ ماه روی این طرح فعالیت داشتیم و به منظور تحول دیجیتال و تحول الکترونیک در سطح دنیا، چهار انقلاب صنعتی شناسایی شده که صنعت فولاد مبارکه به عنوان یکی از صنایع پیشرو در کشور و جهان در عرصه دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی افزود: سه رکن فناوری در کشور همکاری مشترک میان دولت، صنعت و دانشگاه است و امروز برنامه‌های فیزیکی برای توسعه این مرکز شکل گرفته است، اما باید روی مفاهیم این مرکز شتاب دهنده برنامه ریزی شکل گیرد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: در این مرکز نوآوری بیش از هزار فناور و پژوهشگر در قالب تیم‌های مختلف دانشگاه تهران و شبکه‌های فناوری در زمینه فولاد فعالیت می‌کنند.

 

توسعه فعالیت‌های علمی، جزو اهداف در تحول دیجیتال

رئیس علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: افتتاح مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد موجب توسعه فعالیت‌های علمی در مراکز رشد دانشگاهی است.

عباس زارعی افزود: امروز برای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران روز بزرگی است که دانشگاه و صنعت و دولت در کنار هم قرار گرفتند تا یک فناوری بزرگ ایجاد شود.
وی افزود: فعالیت مرکز نوآوری دیجیتال جزو فعالیت‌های اصلی دانشگاه تهران در عرصه دیجیتال و فولاد محسوب می‌شود که امروز مرحله نخست برقراری ارتباط با صنعت را در صنعت فولاد آغاز کرده بود.
زارعی گفت: هماهنگی و یکپارچگی میان دانشگاه و صنعت و هماهنگی با قوانین برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت از جمله وظایف شبکه فناوری دانشگاه تهران است و ایده یابی، پرورش ایده، ایجاد کسب و کار و توسعه کسب و کار جزو زنجیره ارزشی پارک علم و فناوری در دانشگاه تهران است.
وی با بیان اینکه این مرکز یک مرکز پیشرو نوآور در تحول دیجیتال در صنایع فولاد است افزود: ایجاد شتابدهی هسته‌های نوآوری و رشد و تشکیل و حمایت شرکت‌ها و مراکز رشد از جمله فعالیت‌های این مرکز محسوب می‌شوند و نقطه آغازین حرکت به سمت تحول دیجیتال در صنعت فولاد است.
زارعی تصریح کرد: برگزاری رویداد‌ها در عرصه علم و فناوری، ایجاد مراکز رشد، برنامه‌های توسعه و شتابدهی ایده‌ها، برگزاری رویداد‌های آموزشی بر اساس تقویم و ارائه خدمات مشاوره در راستای فعالیت مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان جزو برنامه‌های تیم ایده در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است.

عناوین برگزیده