تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۳۴
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۰۸۵۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت خراسان رضوی مطرح کرد:

از پنج تا ۹۵درصد پیشرفت اجرایی طرح‌های صنعتی و معدنی

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر عمده طرح‌های صنعتی و معدنی در استان، بین پنج تا ۹۵ درصد پیشرفت اجرایی دارند.
از پنج تا ۹۵درصد پیشرفت اجرایی طرح‌های صنعتی و معدنی

به گزارش می متالز، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده طرح‌های صنعتی و معدنی در استان، بین پنج تا ۹۵ درصد پیشرفت اجرایی دارند، گفت: قریب به چهار هزار طرح و پروژه در استان در دست پیگیری هستند که در مقایسه با پروژه‌های سال ۱۳۹۷، به لحاظ تعداد ۴۷ درصد، در شاخص سرمایه‌گذاری ۸۵ درصد و در اشتغال زایی ۴۵ درصد رشد داشته اند.

او افزود: نُرم ملی تحقق جواز‌های تاسیس به پروانه بهره برداری صنعتی ۱۱ درصد است که این نسبت در خراسان رضوی به ۱۹.۵ درصد می‌رسد و نشان دهنده قابلیت‌های فراوان استان در این بخش می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: از بین ۱۵۱ طرح پیشنهادی خراسان رضوی برای تامین مالی از محل صندوق توسعه ملی، ۳۳ طرح صنعتی و معدنی، در مجموع با ۲۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۸ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده که عمدتا صادرات محور بوده یا تولیدات آن‌ها جایگزین واردات تولیدات مشابه می‌شود، یا برای نخستین بار در کشور یا خراسان رضوی به مرحله اجرا در آمده اند.

عناوین برگزیده