تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۳۹۱
کد خبر: ۱۰۸۵۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آشنایی با گزینه اصلی ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم

می متالز - در ادوار گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران، همواره سیاست نقش اول را داشت و افرادی که در صحنه سیاسی مشهور بودند از شانس بیشتری برای حضور در فهرست انتخاباتی پایتخت برخوردار بودند. اما انتخابات دوره یازدهم مجلس شاهد یک تجدید نظر اساسی در تعیین فهرست ائتلاف نیرو‌های انقلاب بود و آن هم تاکید بیش از پیش بر کارآمدی و تخصص افراد با هدف حل مشکلات فعلی جامعه در بخش‌های مختلف بود که توجه بسیاری از فعالان سیاسی را به خود جلب نمود. این موضوع هم در انتخاب سرلیست و گنجاندن مدیران با تجربه در فهرست و هم در ورود نیرو‌های جوان متخصص بروز و ظهور پیدا کرد.
آشنایی با گزینه اصلی ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم

به گزارش می متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی نیز در چنین شرایطی به عنوان نماینده مردم تهران وارد مجلس یازدهم شد. هرچند او تا پیش از قرار گرفتن نامش در فهرست اصولگرایان، برای اغلب مردم ناشناس بود، اما به دلیل سابقه طولانی در سطوح عالی مدیریتی و فعالیت‌های موثر در زمینه صنعت و تولید، برای بزرگان این عرصه در سطح کشورکاملا شناخته شده است.

عزت الله اکبری سابقه حضور در هیئت رئیسه کمیسیون صنایع در مجلس پنجم و نیز ریاست کمیسیون صنایع در مجلس هشتم را در کارنامه خود دارد. ریاست سازمان صنایع و معادن استان تهران نیز، بیش از پیش او را به موضوعات و تحولات عرصه تولید و صنعت گره زده است.

همین کارنامه ارزشمند بود که نام وی را در فهرست ۳۰ نفره اصولگرایان در تهران گنجاند و اکنون نیز او را بدل به گزینه اصلی ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم کرده است.

اکبری در دوران فعالیت پیشینش در قوه مقننه، به لطف آشنایی از نزدیک با عرصه صنعت و تولید، نقش موثر و مفیدی در تسریع صدور مجوزها، تسهیل در بروکراسی اداری، حذف قوانین زائد و دست و پاگیر، تلاش برای تقویت توان تولید داخل و حمایت از صنعتگران و تولیدگران داشت که خوشبختانه این واقعیت از چشم اهالی صنعت و نخبگان سیاسی کشور دور نمانده است.

وی در دوران پیش از انتخابات، نقش بسزایی در شکل گیری و مدیریت کمیته صنعت و تولید شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب داشت و با تکیه بر تجربه‌ی مدیریتی و اعتمادی که اهالی صنعت به او داشتند تاثیر بسزایی در انسجام و وحدت لازم برای موفقیت در ماراتون انتخابات مجلس یازدهم داشت.

آشنایی با شاخص‌ترین گزینه ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم؛ عزت الله اکبری تالارپشتی:

  • سوابق اجرائی
  • عضو کمیسیون صنایع و معادن در دوره‌های پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی
  • رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی
  • رئیس فراکسیون سرمایه گذاری خارجی مجلس شورای اسلامی
  • رئیس سازمان صنایع و معادن استان تهران
  • نماینده قوه مقننه در کمسیون حفاظت و توسعه صنایع ایران
  • عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی
  • نماینده قوه مقننه در شورای عالی اشتغال
  • عضو هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی ایران
  • مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفتی تهران
  • مشاور ارشد اجرایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
منبع: پارسینه
عناوین برگزیده