تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۱۰۹۰۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با محوریت طرح احیای معادن کوچک مقیاس برگزار شد:

هم اندیشی انجمن زغال سنگ با شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه زغال سنگ

می متالز - هفته گذشته جلسه ای با محوریت طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با حضور انجمن زغال سنگ، خانه معدن، شرکت های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات معدنی تشکیل شد.
هم اندیشی انجمن زغال سنگ با شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه زغال سنگ

به گزارش می متالز، در ابتدای جلسه شرکت دانش بنیان شایان فناوران به ارائه و معرفی ماشین مکانیزه حفاری و استخراج (رودهدر) پرداخت و قابلیت ها و توانمندی دستگاه مذکور مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت. سپس شرکت تامین ابزار معدنی تامیکو به معرفی تجهیزاتی از قبیل زغال تراش، لودر خاک بر سر و وینچ دیزلی کابل کش که توسط پرسنل فنی شرکت نامبرده در دست طراحی می باشد، پرداخت.
بر اساس این گزارش نمونه هایی از تجهیزات ساخته شده توسط شرکت مذکور از قبیل لوکوموتیو و جت فن در تعدادی از معادن در حال بهره برداری می باشد.
در ادامه جلسه قابلیت استفاده از پایه های هیدرولیکی جهت نگهداری کارگاه های زغال سنگ توسط قدیمی؛ مشاور طرح احیای معادن کوچک مقیاس در بخش معادن زغال سنگ ارائه شد.
لازم به ذکر است که در حال حاضر یکی از دغدغه های فعالان بخش زغال سنگ کشور روند افزایشی قیمت چوب است. در همین راستا پس از تجهیز و تست یکی از کارگاه های زغال سنگ کشور با استفاده از پایه های هیدرولیکی، امید آن می رود که از نتایج حاصله در سایر معادن نیز بتوان بهره گرفت.
در پایان مجتهد زاده؛ رئیس انجمن زغال سنگ، به نقد، بررسی و ارائه پیشنهادات کاربردی پرداخته و هر دو شرکت را مورد تشویق و حمایت قرار داد.
مجتهدزاده در پایان گفت: انجمن زغالسنگ آمادگی لازم جهت هر گونه تست و راه اندازی تجهیزات مورد نیاز صنعت زغال سنگ در حال حاضر وجود داشته و باید دستگاه هایی جهت طراحی و ساخت انتخاب شود که مکانیزم ساده و کوچکی داشته و به راحتی قابل حمل باشند تا منجر به افزایش راندمان شوند.

عناوین برگزیده