تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۰۹۱۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عملکرد این روانکار زیر ذره‌بین رفت:

"شرانل" و جبران عملکرد ۹ ماهه

می متالز - پس از آنکه صورت‌های مالی ۹ ماهه شرکت نفت ایرانل تعدیل منفی ۱۴ درصدی سودآوری را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اعلام کرد، صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت در روز‌های اخیر حاکی از عملکرد مناسب سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۸ و ثبت تعدیل مثبت ۸ درصد نسبت به سال قبل است.
"شرانل" و جبران عملکرد ۹ ماهه

به گزارش می متالز، افزایش نرخ‌های فروش در سه ماهه پایانی سال و همچنین کاهش قیمت‌های خرید لوبکات از پالایشگاه‌ها با توجه به افت قیمت‌های جهانی نفت و البته شناسایی ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد ناشی از سرمایه گذاری‌ها را می‌توان از اصلی‌ترین دلایل رشد سودآوری در سه ماهه پایانی دانست.

افزایش در حدود ۹۷۰۰ میلیارد ریالی درآمد‌ها و بیش از ۸۸۰۰ میلیارد ریالی بهای تمام شده کالای فروش رفته در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷ منجر به رشد ۱۹ درصدی سود ناخالص این شرکت شده است.

با این حال عدم شناسایی تنها ۶۷ میلیارد ریالی سود حاصل از تعیر ارز در مقایسه با ۵۳۹ میلیارد ریال سال قبل و همچنین شناسایی بیش از ۳۰۰ میلیارد ریالی سایر درآمد‌های غیر عملیاتی ناشی از سرمایه گذاری‌ها (که در گزارش تفصیلی اشاره‌ای به محل آن نشده) در مقایسه با ۹۰ میلیارد ریال درآمد این سرفصل در سال گذشته از جمله تاثیر گذارترین وجوه تمایز صورت‌های مالی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ با سال مالی قبل است.

عناوین برگزیده