تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۵:۲۱
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۰۹۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امکان گازرسانی به تمام واحدهای تولیدی در کردستان فراهم است

می متالز - احمد فعله‌گری روز سه‌شنبه اظهار داشت: براساس دستورالعمل وزارت نفت، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، از سال ۹۴ به بعد مقرر شد کسانی که قصد راه‌اندازی واحد تولیدی دارند باید پیش از آن از شرکت گاز استعلام بگیرند تا در نزدیکترین فاصله به خطوط گاز اقدام […]
امکان گازرسانی به تمام واحدهای تولیدی در کردستان فراهم است

به گزارش می متالز، احمد فعله‌گری روز سه‌شنبه اظهار داشت: براساس دستورالعمل وزارت نفت، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، از سال ۹۴ به بعد مقرر شد کسانی که قصد راه‌اندازی واحد تولیدی دارند باید پیش از آن از شرکت گاز استعلام بگیرند تا در نزدیکترین فاصله به خطوط گاز اقدام به احداث آن کنند.

وی خواستار راه‌اندازی واحدهای صنعتی در نزدیکی خطوط انتقال گاز استان شد و افزود: در صورتیکه این واحدها در فاصله کمی از خطوط و شبکه گاز ایجاد شوند، کار گازرسانی به راحتی و با هزینه کمتری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه گازرسانی به ۹۵ درصد واحدهای صنعتی به راحتی صورت می‌گیرد، یادآور شد: پارسال این شرکت برای گازرسانی به هر واحد تولیدی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه می‌کرد اما امسال این رقم به سقف ۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

فعله‌گری اضافه کرد: در صورت فاصله واحدهای تولیدی تازه احداث شده با خطوط انتقال گاز زیاد و اعتبار مورد نیاز آن از سقف ۶ میلیارد ریال بیشتر باشد، خود صاحب واحد تولیدی باید هزینه اضافی آن را پرداخت کند، با این وجود خطوط گاز در تمام نقاط استان گسترده است‌.

وی با بیان اینکه در صورت مسافت زیاد واحدهای صنعتی با خطوط انتقال گاز، باز هم گازرسانی به نصیرن انجام خواهد شد، اظهار داشت: تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۳۸۶ واحد صنعتی در استان به گاز طبیعی متصل شده‌اند.

در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

عناوین برگزیده