تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۱۰۹۵۰۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
پاک فطرت:

ناهماهنگی‌ بین سازمانی علت مشکلات طرح بازآفرینی شهری؛ اختیارات شهرداری ها افزایش یابد

می متالز - نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: برای رفع ناهماهنگی های بین سازمانی، دولت باید اختیارات شهرداری ها را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری افزایش دهد و این مسئله موجب تسریع در روند اجرای طرح و کاهش هزینه ها می شود.
ناهماهنگی‌ بین سازمانی علت مشکلات طرح بازآفرینی شهری؛ اختیارات شهرداری ها افزایش یابد

به گزارش می متالز، علیرضا پاک فطرت با اشاره به روند اجرای طرح بازآفرینی شهری، گفت: یکی از معضلات شهری در شرایط کنونی وجود حجم گسترده بافت های فرسوده و ناپایدار است که این مسئله باید به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گیرد.

 

بیش از 50 درصد فضای شهری شیراز فرسوده و ناپایدار است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها بیش از 50 درصد فضای شهری شیراز فرسوده و ناپایدار است، اگر زلزله 6 و نیم ریشتری در شهر شیراز بیاید، نمی توان تضمین کرد که مساکن مستقر در بافت های فرسوده سالم بمانند.

وی گفت: طرح بازآفرینی شهری، اقدام بسیار خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده بود و در برخی از شهرها روند اجرای طرح مطلوب بود، اما در کل به دلیل نداشتن مدیریت یکپارچه شهری، طرح به نتیجه درست نرسید.

 

هنوز فرهنگ نوسازی بافت فرسوده در کشور جای نیافتاده است

پاک فطرت افزود: هنوز فرهنگ نوسازی بافت فرسوده در کشور جای نیافتاده است، برخی از مردم برای مشارکت در طرح بازآفرینی شهری ترس دارند، بنابر این دستگاه های مربوطه باید اطمینان لازم را به افراد بدهند.

وی افزود: از طرف دیگر همکاری لازم در این عرصه وجود ندارد و برخی سازمان ها هنوز با هم هماهنگ نیستند و این مسئله موجب می شود که مردم رغبت کافی برای مشارکت در طرح بازآفرینی شهری نداشته باشند.

پاک فطرت گفت: به نظر من برای رفع ناهماهنگی های بین سازمانی، دولت باید اختیارات شهرداری ها را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری افزایش دهد و این مسئله موجب تسریع در روند اجرای طرح و کاهش هزینه ها می شود.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در اجرای درست طرح بازآفرینی شهری، ارائه تسهیلات بانکی با سود مناسب است که این مسئله نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

عناوین برگزیده