تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۰۹۵۷۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
میرتاج‌الدینی خبر داد؛

تدوین «طرح ملی مسکن» در مجلس/تامین مسکن مردم با دو برنامه ۵ ساله حل می‌شود

می متالز - نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: تدوین طرح ملی مسکن انقلاب برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه با داشتن چهار فاز فراتر از مسکن مهر در مجلس کلید خورده است.
تدوین «طرح ملی مسکن» در مجلس/تامین مسکن مردم با دو برنامه ۵ ساله حل می‌شود

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور یازدهم مجلس از تدوین طرح ملی مسکن انقلاب برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه خبر داد و گفت: این طرح با داشتن چهار فاز فراتر از مسکن مهر است و همه دستگاه‌های مرتبط با بخش مسکن را به نوعی دخیل می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در طرح ملی مسکن قرار داده شده‌اند.

 

حاشیه‌نشینان هدف اصلی در طرح ملی مسکن انقلاب

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: می‌خواهیم در گام دوم انقلاب اسلامی قدم بزرگ و اساسی را در بحث ساخت مسکن برداریم تا همه اقشار متوسط و پایین جامعه که فاقد مسکن هستند، طی دو برنامه 5 ساله مشکلشان حل شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور یازدهم مجلس با بیان اینکه یکی از شاخص‌های عدالت و براساس اصل 31 قانون اساسی داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است، اظهار کرد: ما در این طرح به بحث حاشیه نشینی بسیار اهمیت داده‌ایم.

وی تاکید کرد: دولت امتیازهایی را مانند زمین در طرح ملی مسکن انقلاب باید عرضه کند، گفت:در طرح  زمین‌های دولتی که قیمت و میزان تاثیرگذاری آن در برای تولید مسکن صفر در نظر گرفته شده است، مانند دهه اول انقلاب اسلامی که زمین در اختیار مردم قرار می‌گرفت البته در این طرح تلاش کردیم، با رفع نواقص و استفاده از تجربه آن زمان به صورت انبوه‌سازی مسکن را تولید و در اختیار مردم قرار دهیم.

عناوین برگزیده