تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۱۰۹۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نطق پیش از دستور مجلس؛

درخواست نماینده ملکان از وزیر نیرو و سرپرست وزارت صمت جهت تکمیل سد قوشقیه و کارخانه ذوب آهن ملکان

می متالز - نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو و سرپرست وزارت صمت خواست در خصوص تکمیل سد قوشقیه و کارخانه ذوب آهن این شهرستان اقدام نمایند.
درخواست نماینده ملکان از وزیر نیرو و سرپرست وزارت صمت جهت تکمیل سد قوشقیه و کارخانه ذوب آهن ملکان

به گزارش می متالز، سیدعلی موسوی  در نشست علنی (یک‌شنبه ۱۸ خردادماه) در نطق میان دستور خود، ضمن ادای احترام به محضر شهدای اسلام، انقلاب، شهدای مقاومت و مدافعان حرم و سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: خدمت همه همکاران که متعهد به پاسداری از میراث گران بهای امام خمینی (ره)، شهدا و اطلاعت جانانه از ولی امر مسلمین جهان، مقام معظم رهبری هستند، سلام عرض می‌کنم. همانگونه که استحضار دارید، انتظار از مجلس یازدهم به عنوان اولین مجلس در گام دوم انقلاب بسی فراتر از ادوار پیشین است. در این شرایط خطیر کشور چشم امید مردم و رهبری عزیز به تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد است. مجلسی که بتواند با اختیارات قانونی و فعال کردن ظرفیت‌های سرشار کشور، امور را سامان بخشد. مجلسی که با درک صحیح اوضاع و اتخاذ رویکرد مردم مدار و برخوردار از اراده انقلابی و جهادی خدمت رسان  واقعی جامعه باشد.

دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی دوره سردار سلیمانی نامیده شود

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افرود: بنده نسخه مجلس قوی در راس امور و موثر در تمام شئون کشور را عمل به نقشه راه، گام دوم انقلاب و مکتب سلیمانی معرفی می‌کنم و در این مکان و تریبون مقدس برای اولین بار می‌خواهم اعلام کنم، نام این دوره از مجلس شورای اسلامی را نه دوره یازدهم بلکه دوره سردار سلیمانی بنامیم و به آن افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: بازگشت به گفتمان دو، ولی فقیه انقلاب اسلامی و تبدیل منویات حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنهای به قانون در موضوعات مهمی نظیر استکبار ستیزی، دفاع از محرومین و مستضعفین، تمهید مقدمات ایجاد تمدن نوین اسلامی و تلاش برای تشکیل دولت جوان و حزب الهی، مبارزه با مظاهر اشرافی‌گری و قطع دست متجاوزان به حقوق مردم ، برنامه‌ریزی برای بهبود معیشت اقشار نیازمند و طبقه محروم و مستضعف، مبارزه با اژدهای هفت سر فساد، تبعیض و رانت و سایر موضوعات همتراز که باید از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی دوره سردار سلیمانی باشد.

ساماندهی امور اقتصادی  واجب‌ترین تکلیف مجلس دوره سردار سلیمانی است

سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مساله اقتصاد به عنوان اولویت اول کشور و بحث معیشت به عنوان ضروری‌ترین بخش از ساماندهی امور اقتصادی، واجب‌ترین تکلیف مجلس دوره سردار سلیمانی است. می‌توان با الهام از مجاهدت های پیگیر و تفکرات جهادی و جهانی سردار مقاوت نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با تسهیل و بهبود فضای کسب و کار نسبت به ارتقاء شاخص‌های اقتصادی برنامه ریزی کرد و باید نسبت به بیکاری برادران و خواهرانی که از قشر  مستضعف، حساس بوده و در رفع آن کوشا باشیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی افزود:  این روزها در اوج بالندگی و جهان گیری تفکرات و آرمان‌های اصلی تبیین شده توسط امامین عزیز انقلاب، شنیدن درد بی آبی غیزانیه‌ها  و به خاک نشستن بانوی رنج دیده است. درد بی خانمانی و نمونه های دیگری از محرومیت، تبعیض و نابرابری که هر از گاهی از گوشه های کشور به گوش می‌رسد و سربازان و فرزندان حقیقی حضرت روح الله را سخت متاثر کرده است.

وی ادامه داد: اینجانب که خادم مردم شریف شهرستان ملکان و در کمال افتخار خادم همه مردم نجیب و شریف ایران اسلامی هستم، از همان روز اعلام نتایج قطعی انتخابات مجلس به تأسی از شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکت و تلاش و پیگیری های لازم را همراه با همکران گرامی در جهت برنامه ریزی متناسب با ضرروت های دهه پیشرفت و عدالت و تشکیل فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه و کوچک را انجام دادیم که به توفیق الهی به استقبال خوب همکاران دغدغه‌مند مواجه شد (با عضویت بیش از ۱۲۰ نفر) و تاکنون چندین جلسه مفید و کاربردی با حضور  کارشناسان مسوولان و مدیران مربوطه برگزار شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یازدهم گفت: انشالله بنا داریم با همت جهادی به ارزیابی کارشناسی  سیاست های قوانین، برنامه ها توسعه عدالت محور و محرومت زدا را با شفافیت کامل و ضمانت‌های اجرایی طراحی و در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مجلس پیگیری نماییم.

از عموم همکاران محترم که دغدغه محرومت زدایی، عدالت محوری و توسعه متوازن در مناطق مختلف کشور را دارند صمیمانه دعوت میکنم با حضور اندیشمند خود فراکسیون ما را از ارائه پیشنهادهای راهگشا و نقطه نظرات سازنده خود بهره‌مند سازند.

موسوی در پایان، خطاب به وزیر نیرو گفت: امروز سد نیمه تمام قوشقیه منتظر اقدام جدی شما است، سرپرست وزارت صمت، کارخانه ذوب آهن ملکان را به اتمام رسانده و به فکر افتتاح آن باشید.

وی خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: از اینکه حقیر را شایسته لطف و محبت خود قرار دادید، قدردان و سپاسگزارم. رای شما مسوولیت مرا زیاد کرده است لذا خودم را بدهکار همه شهدا و مردم عزیز می‌دانم  و از همین تریبون خطاب به همشهریان و جوانان شهرم اعلام می‌کنم که با گوش‌های شنوا مشتاق شنیدن پیشنهادات، انتقادات و نظرات و سخنان گهربارتان هستم.

عناوین برگزیده