تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۰۹۶۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بالا رفتن آمار کارگران مبتلا به کرونا در میان معدنچیان

می متالز - آمار کارگران معادن زغال‌سنگ مبتلا به کرونا در لهستان در دو روز گذشته اوج گرفت و صدها تن دیگر از این افراد به کووید ۱۹ دچار شدند.
بالا رفتن آمار کارگران مبتلا به کرونا در میان معدنچیان

به گزارش می متالز، آمار ابتلا در معادن زغال‌سنگ لهستان به گونه‌ای بالا رفته که هم اکنون بیش از یک دهم کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در این کشور را معدنچیان بیمار تشکیل می‌دهند.

شرکت معادن زغال‌سنگ لهستان، جی‌اس‌‌دبلیو اعلام کرد که تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۷۷۱ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در معادن لهستان مشاهده شده است. بیش از ۹۸ درصد موارد تاکنون تنها در دو معدن پنیووِک و زوفیووکا در استان سیله‌سیای جنوبی گزارش شده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در لهستان تاکنون ۲۶ هزار و ۵۶۱ نفر به این ویروس دچار شده و هزار و ۱۵۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت لهستان در توییتر اعلام کرد: «در دو روز آخر هفته گذشته، یعنی از ۵ تا ۷ ژوئن (۱۶ تا ۱۸ خرداد) تعداد هزار و ۱۵۱ مورد جدید ابتلا به کرونا (در کشور) شناسایی شده که از این موارد، فقط ۵۵۸ مورد در معدن زوفیووکا بوده است.»

گسترش سریع ویروس کرونا در معادن زعال‌سنگ فعالیت این بخش را به حالت نیمه‌فلج درآورده است. شرکت دولتی معادن پی‌جی‌جی در ماه مه به دلیل ابتلای گسترده معدنچیان و کارکنانش مجبور شد برخی از سایت‌های خود را تعطیل کند. فعالیت این سایت‌ها هفته گذشته از سر گرفته شد و مسئولان شرکت گفته‌اند از ۴ هزار نفر از کارکنان خود آزمایش کرونا می‌گیرند.

 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده