تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۳۹
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۰۹۶۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه معدن ایران:

اکتشاف از لازمه‌های یک کشور معدن خیز است

می متالز - بهرامن با اشاره به اینکه اکتشاف از لازمه‌های یک کشور معدن خیز است، گفت: باید ساختار زمین شناسی کشورمان مطالعات را در ارتباط با بخش اکتشافات و سیاست‌ها را به روز کنیم.
اکتشاف از لازمه‌های یک کشور معدن خیز است

به گزارش می متالز، «محمدرضا بهرامن» (یکشنبه 18 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در بررسی مشکلات بخش معادن و بیان اینکه سیاست‌های زنجیره ارزش افزوده به برنامه‌های راهبردی آن جامعه بر می‌گردد و این برنامه راهبردی در برنامه سیاست گذاری کلان، تعریف می‌شود، گفت: اولویت اصلی ما مصرف کننده داخلی و تامین مواد اولیه کارخانجات داخلی است.

رئیس خانه معدن ایران از اکتشاف به عنوان یکی از لازمه‌های یک کشور معدن خیز یاد کرد و گفت: به علت ساختار زمین شناسی کشورمان باید مطالعات را در ارتباط با بخش اکتشافات و سیاست‌ها را به روز کنیم.

وی به بررسی وضعیت معادن کشور رد شرایط کرونایی پرداخت و با بیان اینکه در این شرایط کرونایی قیمت ماشین آلات معدنی در کشور‌های حوزه خلیج فارس حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است، گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم و این در حالی است که قیمت ماشین آلات معدنی در کشورمان حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد در یکسال گذشته افزایش یافته است.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه شاهد کاهش سرمایه گذاری در بخش نخست زنجیره فولاد هستیم، خاطرنشان کرد: این امر به این دلیل است که انگیزه لازم وجود ندارد و به سرمایه گذاری نیاز داریم.

عناوین برگزیده